[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

جریمه ۲میلیاردی برای متخلفان، روزنامه شیراز نوین

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از برخورد جدی با شرکت‌ها و رانندگان متخلف در ایام طرح اربعین خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱ مورد در کمیسیون‌های تخلف حمل‌ونقل استان مورد بررسی قرار گرفته که با رأی نهایی کمیسیون بالغ بر ۲میلیارد تومان متخلفان جریمه شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا امیری روز ۱۴ شهریور با بیان اینکه از ابتدای طرح اربعین ناوگان حمل‌ونقل استان در این طرح همواره مورد نظارت و پایش قرار داشته است، گفت: تاکنون ۲۱ مورد در کمیسیون‌های تخلف حمل‌ونقل استان مورد بررسی قرار گرفته که با رأی نهایی کمیسیون بالغ بر ۲میلیارد تومان متخلفان جریمه شدند.
امیری افزود: ۵ مورد تخلف توسط شرکت‌های مسافربری رخ داد که صورت وضعیت صوری یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در کمیسیون مطرح گردید و منجر به جریمه ۶۸۰میلیون تومانی برای این شرکت شد.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۱۰ مورد از تخلفات مربوط به برخورد رانندگان با مسافران بوده است، گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده، تعداد محدودی از رانندگان برخورد ناشایست با مسافران و زائران امام حسین(ع) داشتند که با توجه به رأی کمیسیون ماده ۱۱ حمل‌ونقل استان منجر به لغو کارت هوشمند این رانندگان شد.
وی ادامه داد: ۶ مالک اتوبوس نیز از ارائه خدمات به زائران خودداری کردند که با توجه به طرح این موضوع در کمیسیون ماده ۱۴ تصمیمات لازم مبنی بر جریمه مالکان اتخاذ شد.
امیری با اشاره به اینکه رصد‌های لحظه‌ای سفر‌های اربعین از مبدأ استان فارس به مرز‌های جنوب غربی کشور توسط سامانه «داپ» انجام می‌شود، گفت: روز دوشنبه ۳ شرکت به دلیل عدم همخوانی صورت وضعیت با مسیر مقصد سفر که از شیراز به مرز شلمچه بود، به کمیسیون ویژه تخلفات حمل‌ونقل استان معرفی شدند که با رأی این کمیسیون شرکت‌های متخلف موظف به پرداخت ۱میلیارد تومان جریمه نقدی شدند و تذکر قانونی دریافت کردند.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس برخورد با متخلفان را جدی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت بسیار بالای طرح اربعین، تخلفات با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس بررسی می‌شود؛ همچنین زائران اربعین حسینی می‌توانند در صورت داشتن انتقاد، پیشنهاد یا شکایت در موضوعات برخورد نامناسب رانندگان و عدم ارائه خدمات مناسب در مسیر از لحظه اخذ بلیت تا رسیدن به مقصد با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارتباط برقرار کنند تا در اسرع وقت گزارش‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت پس از برخورد با متخلفان نتیجه به زائر اعلام شود.
وی با یادآوری این نکته که طرح اربعین حسینی و جابه‌جایی زائران امام حسین(ع) در استان فارس از ۲۷ مرداد ماه شروع شده و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد، گفت: در صورت وجود درخواست برای انتقال زائران در مسیر برگشت پس از اتمام طرح، ناوگان موردنیاز تأمین می‌شود. امیری با بیان اینکه اکنون قیمت بلیت از مبدأ فارس به مرز‌های جنوب غربی کشور به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است، تأکید کرد: به دلیل تراکم بالای مسافران به مقصد مرز‌ها در ایام اربعین، سفر به دیگر نقاط کشور با دستور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در محدودیت قرار گرفت، اما خدمات حمل‌ونقل به شهر‌های دیگر متوقف نشد؛ از این رو اگر مسافر برای مقاصد دیگری غیر از مرز‌ها وجود داشته باشد، سفر در نظر گرفته می‌شود.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با تأکید بر اینکه در ایام طرح اربعین ۷۵ درصد سرویس‌دهی حمل‌ونقل جاده‌ای استان به جابه‌جایی زائران اربعین اختصاص یافت، گفت: پس از پایان طرح اربعین، وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی