[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

احترام به رقیب فراموش نشود! ، روزنامه شیراز نوین

کاپیتان پیشین و محبوب فجر شهید سپاسی در قامت سرمربی هم عملکرد قابل‌قبولی داشته و در ابتدای راه مربیگری توانسته رضایت هواداران را تا حدود زیادی جلب کند، اما واکنش‌های او هنگام کسب نتایج نامطلوب، هنوز از پختگی لازم برخوردار نیست.
صحبت‌های رجب زاده در فصل گذشته را به یاد داریم که همواره مربیان تیم‌های مقابل را به بی‌دانشی یا ضدفوتبال متهم می‌کرد؛ البته که در خصوص بعضی مربیان، هر دو موضوع صدق می‌کند، اما به زبان آوردن این صحبت‌ها حتی اگر حقیقت باشد، چندان حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد و می‌تواند باعث موضع‌گیری‌هایی علیه خود او شود.
حتی در آخرین مسابقه فصل گذشته برابر یار قدیمی که منجر به شکست تیم رجب زاده شد، او صحبت‌هایی علیه دوست صمیمی خود مطرح کرد که با واکنش بسیار تند و عجیب وحید رضایی مواجه شد؛ حرف‌های رضایی آن‌قدر تند بود که باشگاه فجر شهید سپاسی مجبور به شکایت از وی شد!
برای باشگاهی مثل فجر شهید سپاسی که همواره به تیمی بی‌حاشیه و اخلاق‌گرا معروف بوده، بروز این‌گونه مسائل چندان جالب نیست. حال با شروع فصل دوم سرمربیگری رجب زاده در این تیم ارزشی، این انتظار وجود داشت که این سرمربی جوان، کمی پخته‌تر عمل کرده و از رفتارهای فصل گذشته فاصله بگیرد؛ اما در همان بازی نخست، همان مسائل تکرار شد.
رجب زاده پس از شکست در مسجدسلیمان، درباره تیم حریف و سرمربی‌اش با ادبیات تحقیآمیزی صحبت کرد؛ به کار بردن این جمله که «اگر تیم من یک روز این‌طور فوتبال بازی کند، خودم را زنده به گور می‌کنم» توسط سرمربی فجر شهید سپاسی، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت و ابراهیم اشکش، سرمربی نفتی‌ها هم پاسخ تندی به او داد.
شکی نیست که رجب زاده یک شخصیت بزرگ فوتبالی است که همچنان برای موفقیت اشتیاق دارد؛ انگیزه بالای او در کنار زمین و تزریق انرژی به بازیکنانش، یکی از ویژگی‌های مثبت اوست که در خیلی بازی‌ها به کمکش آمده، اما لازم است یک نفر با این مربیِ خوب در آغاز این راه طولانی، صحبت کرده و خواستار تغییر در نوع به کار بردن کلمات و جملات، درباره رقبایش شود. 
احترام به رقیب، حتی هنگام شکست، یکی از اصول اخلاقی در ورزش محسوب می‌شود که به خصوص در باشگاه فرهنگی ورزشی فجر شهید سپاسی، همواره شاهد آن بوده‌ایم. 
واکنش‌های هیجانی رجب زاده، قطعاً نشان از تعصب بالای او به این تیم و اشتیاقی وصف‌نشدنی برای کسب موفقیت دارد و اگر این ویژگی‌های مثبت با رویکردی بهتر نسبت به شکست‌ها نیز همراه شود، آینده‌ای درخشان در انتظار این چهره محبوب فوتبال فارس خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی