[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

راهبردهای استاندار فارس کارگشاست ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
استاندار فارس در جلسه مدیریت بحران شهرستان اوز که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، پیشنهاداتی برای تأمین نیازها و بازسازی مناطق زلزله‌زده ارائه کرد. 
دکتر احمد وحیدی پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان اوز در استان فارس، با حضور در جلسه ستاد بحران با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در جریان روند اجرای خدمات به مردم تاکنون و اسکان موقت آنان قرار گرفت. 
وزیر کشور در این جلسه، ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان، گفت: در مرحله اول می‌بایست اسکان اضطراری فراهم شود که بحمدالله انجام شده است.
دکتر وحیدی ادامه داد: مراحل بعد ارزیابی خسارت، جبران آن و کمک و حمایت از مردم است که با تدابیر صورت گرفته ان‌شاءالله به سرعت انجام می‌شود. وی، با اشاره به اینکه با همبستگی ملت و دولت به رفع این مسائل و مشکلات می‌پردازیم، گفت: با پیشنهادهای استاندار محترم فارس موافقم و باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود. 
وزیر کشور، پاسخ‌گویی نسبت به تخریب منازل مسکونی جدیدالاحداث را متوجه ناظران، شهرداری و سایر افراد دخیل در این زمینه دانست و افزود: حتماً می‌بایست با افرادی که این ساختمان‌ها را تأیید کردند اما ساختمان‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های اصولی و احداث بناهای ساختمانی احداث نشده‌اند، برخورد شود؛ این برخورد برای دیگران نیز عبرت می‌شود. 
دکتر وحیدی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین فصل پاییز می‌بایست برنامه‌ها با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود؛ وام ودیعه مسکن برای افرادی که محلی برای سکونت ندارند، پیش‌بینی شود.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اوز که به ریاست دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در این شهرستان برگزار شد، گفت: پیشنهاد می‌کنیم بر اساس لیست ارائه شده از جانب شهرداری و بنیاد مسکن، ماشین‌آلات موردنیاز از سایر شهرستان‌ها بسیج شده و در این منطقه مورد استفاده قرار گیرند. استاندار فارس افزود: لازم است بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی حداکثر تا ۱۰ روز آینده تعداد واحدهایی که نیاز به احداث مجدد یا بهسازی و مرمت دارند را مشخص و اعلام کنند. 
ایمانیه ضمن اینکه پیشنهاد داد در جلسه هیئت وزیران میزان تسهیلات برای حادثه‌دیدگان این زلزله مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گیرد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، وسایل خانه‌هایی که در این حادثه از بین رفته‌اند توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأمین می‌شود؛ سیمان و میلگرد مورد نیاز برای این منطقه نیز با همکاری بنیاد مستضعفان آماده می‌شود و به ۸۶ خانواده که تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی قرار دارند، مبلغ یک‌میلیارد ریال وام بلاعوض و مبلغ ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات ارائه خواهد شد. وی به همراهی و حمایت همیشگی خیران به ویژه خیران جنوب کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که خیران محترم مبالغ مدنظر خود را به حساب ١٠٠ حضرت امام(ره) واریز کنند، معادل همان مبلغ به آن افزوده و در اختیار مردم قرار داده می‌شود تا در نتیجه قدرت و سرعت خدمت‌رسانی به مردم افزایش یابد. 
استاندار فارس افزود: بر اساس نظر مدیران فنی و متخصص، لازم است بیمارستان منطقه فعال شود و هزینه‌های مرتبط با نواقص پیش آمده ناشی از زلزله اخیر از طریق وزارت بهداشت پیگیری و تأمین خواهد شد. 
ایمانیه ادامه داد: مدیریت استان خواستار این است که صندوق بیمه حوادث ساختمانی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کند و شهرداری نیز، نسبت به صدور رایگان پروانه مجدد اقدام کند. رئیس شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بر ضرورت برخورد با ناظران ساختمانی و مسببان احتمالی در صورت سهل‌انگاری در انجام وظیفه قانونی خود تأکید و در ادامه تصریح کرد: می‌بایست کمیته‌ای با حضور کارشناسان صاحب‌نظر از دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود و ساختمان‌هایی که کمتر از ۲۰ سال از بنای آن‌ها می‌گذرد اما در زلزله اخیر آسیب دیده و نیاز به تخریب دارند را اعلام کنند. وزیر کشور همچنین در سفر به شهرستان اوز و بازدید از مناطق زلزله‌زده، با علمای اهل تسنن جنوب فارس هم دیدار و گفت‌وگو 
کرد.
در این دیدار که امامان جمعه اهل تسنن شهرها و روستاهای جنوب فارس و حجت‌الاسلام و المسلمین مدیح مدیر مرکز اسلامی استان فارس حضور داشتند، سخنرانان از وحدت بی‌نظیر مردم جنوب فارس سخن گفتند و خواستار حمایت‌های دولت از تلاشگران حوزه وحدت شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی