[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

افزایش نرخ زاد و ولد افاغنه در فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با یادآوری ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در برخی مشاغل، خاطرنشان کرد که اشتغال این گروه در آن دسته از شغل‌هایی که متقاضی ایرانی دارد، کاملاً ممنوع است و در صورت مشاهده، با کارفرما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
بهرنگ قربانی، با تأکید بر اینکه در بحث اتباع خارجی صرفاً با نگاه منفی ورود نشده است، گفت: فروشندگی از آن دسته مشاغلی‌ است که استفاده از نیروی کار اتباع بیگانه در آن، ممنوعیت قانونی دارد. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس اضافه کرد: هدف این است که فرصت‌های شغلی که امکان حضور هم‌وطنان ایرانی در آنها وجود دارد، توسط اتباع بیگانه اشغال نشود و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم. قربانی ادامه داد: البته تلاش این است که مانع نگاه صرفاً منفی نسبت به حضور اتباع بیگانه شویم و به ظرفیت‌های اقتصادی هم که آنها می‌توانند ایجاد کنند، توجه داشته باشیم؛ اما کارفرمایان در مشاغلی که متقاضی نیروی کار داخل برای آنها وجود دارد، به‌هیچ‌وجه حق به‌کارگیری اتباع بیگانه را ندارند. او جمعیت فعلی اتباع بیگانه در فارس را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر ۳۵۸هزار اتباع افغانی در فارس حضور دارند که از این تعداد حدود ۱۲۰هزار نفر طی دو سال گذشته وارد این استان شده‌اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: در واقع برای این افراد به طور موقت مجوز اسکان در استان صادر شده و هنوز تصمیم خاصی در مورد آنها گرفته نشده است.
قربانی افزود: البته با توجه به حجم حضور اتباع بیگانه در فارس، به دنبال این هستیم که ضمن عدم تمدید مجوز اقامت موقت آنها، این اتباع از استان طرد شوند. او ادامه داد: با توجه به نارضایتی مردم نسبت به حضور اتباع بیگانه در فارس، تقاضای استان از وزارت کشور عدم تمدید مجوز اقامت موقت ۱۲۰هزار تبعه خارجی است که در دو سال گذشته وارد فارس شده‌اند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: علاوه بر اتباع بیگانه مجاز و دارای مجوز حضور، پیش‌بینی می‌شود که ۵۰ تا ۱۰۰هزار اتباع بیگانه غیرمجاز نیز در استان حضور داشته باشند. قربانی اظهار کرد: سیاست ما شناسایی این افراد، دستگیری، انتقال به اردوگاه مراقبتی در شیراز و در نهایت رد مرز است. او شهرستان نی‌ریز را یکی از گلوگاه‌های ورود اتباع غیرمجاز به این استان دانست و گفت: البته نیروی انتظامی تاکنون تلاش زیادی در زمینه دستگیری این افراد انجام داده است. قربانی ضمن یادآوری حادثه تروریستی ۲۲ مرداد امسال حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه مقرر شد که اجازه سکونت به اتباع خارجی با هر نوع مدرکی چه مجاز و چه غیرمجاز در اطراف این حرم مطهر داده نشود. او افزود: اتباع بیگانه‌ای نیز که در حال حاضر در این محدوده سکونت دارند، با هماهنگی صنف املاک باید این محل را ترک کرده و در محل دیگری اسکان یابند.
قربانی گفت: عزم استان برای عملیاتی و اجرایی کردن این تصمیم جزم است و به زودی و با جدیت تمام این برنامه عملیاتی خواهد شد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به نرخ بالای زاد و ولد اتباع بیگانه گفت: سال گذشته در یکی از شهرستان‌های استان آمار تولد میان اتباع بیگانه سه برابر ایرانی‌ها بود؛ یعنی از ۶۰۰ نوزاد متولد شده در این شهرستان، ۴۵۰ نوزاد متعلق به اتباع بیگانه بود. قربانی در خصوص تعداد دانش‌آموزان اتباع بیگانه در استان نیز اظهار کرد: هم‌اینک افزون بر ۴۰هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در فارس مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: والدین دانش‌آموزان ایرانی از تأثیر فرهنگی که ممکن است دانش‌آموزان اتباع بر فرزندانشان بگذارند، نگران هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی