[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بر ریل توسعه عمرانی قرار داریم، روزنامه شیراز نوین


شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز:
بر ریل توسعه عمرانی قرار داریم

مسعودی: بودجه منطقه نسبت به سال گذشته افزایش 100درصدی داشته است

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه 5 کلان‌شهر شیراز گفت: بودجه منطقه نسبت به سال گذشته افزایش 100درصدی داشته است.
رضا مسعودی در میز خدمت مسجد الرضا(ع) کوشک میدان با بیان اینکه شهرداری منطقه پنج قطب توسعه عمرانی کلان‌شهر شیراز است، اظهار کرد: در حدود یک‌هزار و پانصدمیلیارد تومان پروژه در این منطقه شهرداری در حال اجراست که با تکمیل آنان با تحول اساسی در منطقه مواجه خواهیم شد. 
وی با اشاره به اینکه 520میلیارد تومان پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی توسط واحدهای مختلف شهرداری منطقه پنج در حال اجراست و دو ابرپروژه تقاطع شهیدان نواب صفوی و تقاطع قائم- رحمت توسط حوزه‌های دیگر شهرداری در حال اجراست، گفت: اعتبار و تعداد پروژه‌ها نسبت به سال قبل به میزان صددرصد افزایش داشته است. این مقام عالی شهرساز با اشاره به اجرای پروژه‌های لوله‌گذاری در سطح منطقه که با هدف دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر انجام می‌گردد، افزود: پروژه لوله‌گذاری بلوار ذاکر عباسعلی و دیگر محلات سطح منطقه از جمله این پروژه‌هاست. 
شهردار منطقه پنج کلان‌شهر شیراز با اشاره به مساحت 24هزار هکتاری محدوده و حریم و جمعیت160هزار نفری منطقه، اظهار کرد: پارک مادر در مجاورت شهرک کوشک میدان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر شیراز که در آن بهترین و مجهزترین سالن تیراندازی جنوب کشور است، در حال اجراست و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین پیست موتورسواری این پارک که از بهترین پیست‌های موتورسواری کشور است، در این پارک به بهره‌برداری رسیده است. مسعودی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی متعددی در سطح منطقه در حال اجراست، گفت: در مجاورت این محله تا پایان سال، یک سالن ورز‌شی کلنگ‌زنی می‌شود. این مقام عالی شهرساز با بیان اینکه شهر شیراز روی گسل واقع شده است، افزود: این بدین معناست که باید ساختمان‌ها را بر اساس اصول فنی و مهندسی بنا کنیم تا در صورت رخ دادن زلزله با آسیب کمتری مواجه شویم؛ بنابراین از شهروندان به ویژه انبوه‌سازان تقاضا دارم که ساختمان‌ها را با رعایت اصول فنی و شهرسازی بنا نمایند. مسعودی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی سرمایه‌های ملی را از بین می‌برد، تأکید کرد: از شهروندان نیز درخواست می‌شود قبل از خرید ملک مورد نظر به شهرداری منطقه مراجعه نمایند تا دچار خسارت‌های احتمالی نشوند. شهردار منطقه 5 شیراز با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز برای هر نفر حدود 14 مترمربع است، گفت: سرانه فضای سبز منطقه حدود 8 و نیم متر است که با احداث پارک‌های متنوع از جمله باغ بانوان و پارک ورزش و تفریحات سالم این سرانه افزایش خوبی خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی