[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نایب‌رئیس هیئت فوتبال خنج: بایـد توجـه بیشتـری به استعدادهـای فوتبال دختران شود ، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - گروه ورزش
شهرستان‌های جنوبی استان فارس از معدود نقاطی هستند که معمولاً گلایهای نسبت به امکانات ورزش ندارند؛ زیرساخت‌های خوبی دارند و زمینه برای ورزش کردن فراهم است. با این حال، نیاز است که بازیکنان مستعد در بخش بانوان، بیش از پیش شناخته شوند.
سمانه منفرد، مربی فوتبال و نایب‌رئیس هیئت فوتبال خنج است؛ وی که متولد سال 1368 و ساکن شهرستان خنج است، درباره چگونگی ورودش به عرصه ورزش گفت: من در ابتدا به‌عنوان بازیکن در رشته فوتسال شهرستان خنج فعالیتم را ‌شروع کردم که پس از گذراندن دوره مربیگری C آسیا  آغاز فعالیت خود را در شهرستان خنج به‌عنوان مربی فوتسال کردم.
منفرد درباره سوابق مربیگری خود نیز اظهار داشت: ۷ سال پیش فعالیت خود را به‌عنوان ‌مربی در رده‌های سنی نونهال، نوجوان و بزرگسال در شهرستان خنج شروع کردم و در حال حاضر مربی تیم‌های امید جوان بوده و در استعدادهای درخشان‌ فیشور فعالیت دارم. این مربی بانوان در مورد فوتسال بانوان شهرستان خنج و تیم‌ها و مسابقات این شهرستان گفت: در حال حاضر تیم‌های خنج در چندین رده سنی مختلف فعالیت دارند که در مسابقات داخلی  شهرستان، میزبانی‌هایی هم داشتیم؛ آخرین میزبانی  در اوایل شهریورماه در رده سنی نونهال و نوجوان بوده و اعزام به مسابقات شهرستانی که آخرین دوره از مسابقات در مسابقات لیگ جوانان زیر ۲۰ سال استان  شرکت کردیم که در پایان دو ‌نفر از بازیکنان خنج در این دوره جهت حضور در مسابقات انتخابی کشوری انتخاب شدند و به همراه تیم کاروتک شیراز در مسابقاتی که به میزبانی شهر جم برگزار شد، شرکت کردند. تیم فوتسال شهرستان خنج نیز در حال حاضر  به صورت منظم تمرینات دارد و به امید خدا در مهر میزبان مسابقات هستیم. 
منفرد افزود: با توجه به اینکه شهرستان خنج از شهرستان‌های جنوبی استان است و ما در بیشتر فصول سال گرما داریم و در فصل تابستان میزبان بودن مسابقات بسیار کار‌ دشواری است، اما هیئت فوتبال در نهایت همکاری و تعامل همه تلاششان بر این است که در زمان‌هایی که میزبانی داریم، چه در بخش آقایان و چه‌ در بخش بانوان، بتوانیم شرایطی را‌ فراهم‌ کنیم که تیم‌های مهمان و مهمانان دیگر راضی باشند؛ تا به امروز خدا را شکر در این امر موفق بودیم و تونستیم با موفقیت میزبانی‌های مختلفی را بگیریم و ‌امکاناتی که در شهرستان موجود هست هم از جمله سالن، زمین چمن و خوابگاه ورزشی که می‌توانیم بگوییم خوابگاه ورزشی  شهرستان ما یکی از خوابگاه‌های خوب و کامل در سطح استان هست.
وی درباره مشکلات مربیان جوان فوتسال و فوتبال بانوان عنوان کرد: مسئولیت‌های بسیار بالا و حساسیت‌هایی وجود دارد؛ باتوجه به اینکه فوتبال و فوتسال بانوان تقریباً می‌شود گفت که در کشور ما نوپاست و مشکلات خاص خودش را دارد. با وجود استقبال بسیاری که از این رشته می‌شود، امیدو‌ار وخوش‌بین هستیم که با توجه بیشتر به این رشته ورزشی، مشکلات را پشت سر بگذاریم. منفرد در پاسخ به این سؤال که آینده فوتبال و فوتسال بانوان را چطور می‌بینید، گفت: به صورت کلی با توجه به مشکلاتی که در بخش بانوان مخصوصاً در رشته فوتبال و فوتسال بانوان وجود دارد، امیدواریم که در آینده، توجه بیشتری به فوتبال و فوتسال بانوان شود و با برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مربیان و داوران و برگزاری فستیوال‌های مختلف و مسابقات در رده‌های سنی مختلف و توجه بیشتر به شهرستان‌ها، وضعیت بهتر شود. استعدادهای زیادی در شهرستان‌ها هستند که باید دیده شوند و از آنجایی که استقبال زیادی از این رشته می‌شود، مسئولان ورزش در سطح استان و‌کشور باید توجهشان را به این قشر بیشتر کنند تا در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.
وی در پایان گفت: باید تشکر ویژه‌ای داشته باشم از اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال شهرستان، باشگاه فرهنگی ورزشی جنوب خنج که هر کدام به نحوی و به سهم خود در معرفی، رشد و ارتقای فوتسال بانوان این شهرستان با ما همکاری داشتند؛ همچنین در سطح استان، خانم‌ها طهمورسی و نادری نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داشتند و ‌در راستای پیشرفت ورزش فوتسال تمامی شهرستان‌ها، تلاش زیادی می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی