[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سرویس مدارس همسو با تورم، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت: نرخ سرویس مدارس از سوی شورای اسلامی شهر تصویب شده و ثبت‌نام سرویس مدرسه به صورت سامانه‌ای بوده و ۲۵ شهریورماه آخرین مهلت برای نام‌نویسی سرویس مدارس است.
فرارسیدن ماه مهر، همواره با دغدغه‌های فراوانی برای والدین همراه است؛ اینکه فرم مدرسه و لوازم‌التحریر تهیه کنند و هزینه‌هایی که کیف و کفش در پی دارد یک طرف ماجراست و ثبت‌نام در مدرسه و پس از آن تأمین سرویس رفت و آمد یک طرف دیگر ماجراست که ذهن والدین را به خود مشغول می‌سازد. پیش‌تر رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرده بود تلاش لازم شده تا نرخ سرویس مدارس به واقعیت هزینه‌ها نزدیک‌تر شده و رضایت رانندگان شریف و زحمت‌کش و همچنین اولیای دانش‌آموزان را جلب کنیم.
یکی از موارد مهمی که همواره آموزش و پرورش بر آن تأکید دارد، طرح آدرس است که مسلماً سبب می‌شود تا دانش‌آموزان در محله و نزدیکی خانه خود به تحصیل بپردازند و نیاز آنها به سرویس مدرسه را رفع می‌کند؛ البته معمولاً بسیاری والدین در پی این هستند که فرزندشان در فلان مدرسه و بهمان محله درس بخواند؛ چون تصور دارند آموزش و فرهنگ آن قسمت شهر بهتر است و همین مسافت دور دغدغه بزرگی به اسم تأمین سرویس رفت و آمد به مدرسه را رقم می‌زند.
البته آموزش و پرورش برای اینکه رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس ایمن باشد، همواره در تأمین سرویس مدارس پیش از شروع مهرماه برنامه‌ریزی‌های مستمری دارند.
در خصوص اینکه برای سرویس مدارس آموزش و پرورش فارس چه اقداماتی به انجام رسانده، با رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.
حشمت‌الله وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه تاکنون هفت‌هزار راننده برای حمل و نقل دانش‌آموزان استان فارس اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌گوید: ۱۹ شرکت پیمانکار حمل و نقل دانش‌آموزی برای همکاری در سال تحصیلی جدید قرارداد خود را تاکنون ثبت کرده‌اند و هفت‌هزار راننده هم در قالب این شرکت‌های پیمانکاری به عنوان سرویس مدارس نام‌نویسی داشته‌اند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس از این موضوع خبر می‌دهد که تاکنون بیش از۶۰هزار دانش‌آموز در استان فارس برای استفاده از سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.
وی در خصوص اینکه آیا در سال تحصیلی جدید دچار کمبود سرویس مدرسه در استان خواهیم بود، بیان می‌کند: با تصویب به‌موقع نرخ و نام‌نویسی از رانندگان، پیش‌بینی کرده‌ایم که در ابتدای مهرماه با کمترین مشکل در خصوص سرویس مدارس مواجه شویم.
وفایی همچنین با تشکر از همکاری شهرداری شیراز برای همکاری در تردد دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی اظهار می‌کند: شهرداری شیراز در ۲ هفته نخست مهرماه استفاده از خطوط مترو را برای دانش‌آموزان رایگان اعلام کرده است.
ثبت‌نام سرویس مدرسه به‌صورت سامانه‌ای
او در بخش دیگری از سخنان خود هم درمورد نرخ سرویس مدارس فارس عنوان می‌کند: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای اسلامی شهر تصویب شده که این نرخ با توجه به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و مسافت متفاوت است.
وفایی ادامه می‌دهد: سرویس مدارس در استان بدین ترتیب به پنج گروه دسته‌بندی شده‌ و نرخ آن بسته به نوع خودرو برای یک کیلومتر از چهارمیلیون و ۴۸هزار تومان تا هفت‌میلیون و ۳۹۸هزار تومان متغیر است که هزینه مسافت بیشتر هم به آن اضافه خواهد شد. او همچنین گفـت: سال گذشته تحصیلی نرخ یک خودروی پراید برای ارائه خدمات 156روزه به عنوان سرویس مدرسه مبلغ سه‌میلیون و دویست‌هزار تومان بوده است و در سال جاری با افزایش 20 درصدی موافقت شد؛ اما چون تمامی اقلام مصرفی خودرو گران شده و در شورای تأمین فارس این موضوع مورد توجه قرار گرفته، امسال مبلغ به شش‌میلیون تومان افزایش یافته است. او همچنین اعلام کرد که ۱۰ درصد به نرخ سرویس مدارس واقع در طرح مصوب محدوده ترافیک شهر شیراز اضافه می‌شود و پنج درصد هم به نرخ مصوب خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس استثنایی افزوده خواهد شد. رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس همچنین می‌گوید: از ابتدا نرخ سرویس مدارس توسط سازمان حمل و نقل شهرداری به آموزش و پرورش پیشنهاد شد و بعد هم در شوراهای اسلامی شهر مصوب گردید؛ پس از تأیید از سوی فرمانداری‌ها هم از سوی سازمان‌های حمل و نقل شهرداری‌ به آموزش و پرورش ابلاغ شد؛ این نرخ‌‌نامه برای اطلاع‌رسانی به مردم روی سامانه https://shirazs.org/ قرار داده شده است. او می‌افزاید: والدین می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را در بخش «نرخ‌نامه سرویس مدارس ۱۴۰۲» روی این سامانه مشاهده کنند و ۲۵ شهریورماه آخرین مهلت برای نام‌نویسی سرویس مدارس است؛ رانندگان هم تا همین تاریخ فرصت دارند تا برای به عهده گرفتن سرویس به شرکت‌های پیمانکار مراجعه کنند. وفایی همچنین تصریح می‌کند: والدین پس از ثبت‌نام سرویس مدارس باید از پرداخت هر وجه نقد و دستی به رانندگان خودداری کنند؛ زیرا دریافت هر هزینه‌ای خارج از درگاه الکترونیکی سامانه https://shirazs.org/ برخلاف قانون است. وی به این موضوع هم اشاره داشت که هزینه سرویس مدارس از این درگاه الکترونیکی در سه قسط ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصدی در آبان، بهمن و اسفندماه از دانش‌آموزان دریافت خواهد شد و سرویس‌های مدارس تا انتهای اردیبهشت 1403 به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی