[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

صنعت پیر ممسنی ۵۷ساله شد ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: احیای کارخانه قند ممسنی انجام‌شدنی است
صنعت پیر ممسنی 57ساله شد 

قزل‌سفلی: مهم‌ترین سیاست و راهبرد دولت، فعال‌شدن دوباره کارخانه‌های راکد در چرخه تولید است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در حاشیه بازدید از کارخانه قند ممسنی شهرستان رستم گفت: راه‌اندازی دوباره این کارخانه در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل‌سفلی افزود: در این بازدید که به دستور استاندار فارس انجام شد، مسائل و مشکلات این کارخانه و کارگران آن از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.
وی، ضمن یادآوری بازدید نماینده رئیس جمهور از کارخانه قند ممسنی در جریان سفر نخست رئیس‌جمهور به فارس در مهرماه 1400 ادامه داد: از آنجا که یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای دولت مردمی سیزدهم فعال شدن دوباره کارخانه‌های راکد و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید است، با بررسی‌های فنی که صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که امکان بازگشت این کارخانه به چرخه تولید وجود دارد.
او اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین مسئله در مسیر راه‌اندازی دوباره این کارخانه مسئله مطالبات کارگران آن است که از 10 سال گذشته تاکنون باقی‌مانده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر همین اساس به‌دنبال این هستیم که با پرداخت بخشی از مطالبات کارگران و حضور مجدد آنها در محل کار، زمینه برای فعال شدن فاز نخست این کارخانه که تولید شکر خام است، فراهم شود. کارخانه قند ممسنی در سال ۱۳۴۴ خورشیدی با ظرفیت تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن شکر در روز افتتاح و در آبان ماه سال 1393 با شدت گرفتن مشکلات مالی تعطیل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی