[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

کرپ مرغ کیسه‌ای، روزنامه شیراز نوین

کرپ مرغ کیسه‌ای یکی از انواع غذاهای ساده و شیک بین‌المللی است که برای پیش غذا نیز مناسب می‌باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ مرغ کیسه‌ای در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای ۴ نفر
آرد: یک‌دوم  لیوان
تخم‌مرغ: ۱ عدد
شیر: ۱ لیوان
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی: به مقدار کافی
پیازچه یا تره:به مقدار کافی
مواد میانی کرپ
سینه مرغ: یک‌دوم  سینه کامل مرغ
سس مایونز:    ۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کرپ مرغ کیسه‌ای ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.
 مرحله دوم
در همین حین برای تهیه کرپ ابتدا شیر را به همراه روغن زیتون، تخم‌مرغ و نمک داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس با همزن دستی مواد را مخلوط می‌کنیم تا بافتشان یک‌دست و تخم‌مرغ از لختگی خارج شود.
 مرحله سوم
در این مرحله رنگ خوراکی را اضافه کرده و مجدداً مخلوط می‌کنیم تا رنگ مواد یک‌دست شود، سپس آرد را کم‌کم اضافه کرده و با همزن مخلوط می‌کنیم تا بافت مایه کرپ کاملاً یک‌دست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.
 مرحله چهارم
حالا تابه را با کمی روغن چرب می‌کنیم، سپس با ملاقه کمی از مایه کرپ بر می‌داریم و درون تابه می‌ریزیم. در ادامه  تابه را کمی تکان می‌دهیم تا مایه کرپ به صورت یک‌دست درون تابه پخش شود، سپس اجازه می‌دهیم رویه بگیرد.
 مرحله پنجم
پس از اینکه کرپ رویه گرفت، آن را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود؛ به همین صورت تمام مایه کرپ را آماده کرده و کنار می‌گذاریم. پس از اینکه گوشت مرغ پخت، آن را به صورت ریش‌ریش خرد می‌کنیم.
 مرحله ششم
در این مرحله سس مایونز و گوشت مرغ را با مقداری ادویه درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می‌کنیم تا یک‌دست شوند. در ادامه در وسط هر کرپ مقداری از مخلوط مرغ قرار داده و آن را به صورت کیسه جمع می‌کنیم، سپس با پیازچه گره می‌زنیم.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی