[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انگیزه‌های ستار و رجب برای جبران مافات، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
دو چهره نامدار فوتبال شیراز امروز تیم‌هایشان را برای جبران نتایج هفته اول به میدان می‌فرستند. رجب زاده تیمش را برای مصاف با داماش گیلان مهیا می‌کند و ستار زارع به اسلامشهر رفته تا نخستین پیروزی را بیرون از خانه جشن بگیرد.
یازده سال از نبرد به یادماندنی تیم‌های فجر شهید سپاسی و داماش گیلان گذشت؛ دیداری که زنده‌یاد محمود یاوری روی نیمکت فجر شهید سپاسی نشسته بود و تک‌گل داماش توسط علی‌رضا جهانبخش به ثمر رسید. اما فجر شهید سپاسی 6 بار دروازه آبی‌پوشان رشت را فرو ریخت تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ باشگاه شمالی رقم بخورد؛ در آن مسابقه، جابر انصاری در دقایق 12 و 76، عباس محمد رضایی در دقایق 19 و 28 ، مهدی نظری در دقیقه 45 و سید محمدرضا حسینی در دقیقه 59 برای فجر شهید سپاسی گلزنی کردند و تک‌گل داماش را علی‌رضا جهانبخش در دقیقه 20 وارد دروازه فجری‌ها کرد.
امروز در چارچوب هفته دوم لیگ یک از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه، فجر شهید سپاسی شیراز در حافظیه پذیرای داماش گیلان خواهد بود.
فجر شهید سپاسی که در طول ادوار یکی از بازیکن‌سازترین باشگاه‌های فوتبال کشور بوده است، این روزها به سختی در تلاش برای بازگشت به سطح اول فوتبال کشور است. آنها فصل گذشته در یک قدمی صعود به لیگ برتر، قافیه را باختند تا استقلال خوزستان به‌جای فجر شهید سپاسی به لیگ برتر صعود کند. با این‌حال شیرازی‌ها در تابستان بیکار ننشستند و تا حد ممکن ترکیب خود را تقویت کردند. به‌رغم این اتفاقات، شروع فصل برای فجر شهید سپاسی و شاگردان مهدی رجب زاده، شروع ایده‌آلی نبود و آنها در مقابل نفت مسجد سلیمان با یک گل تن به شکست دادند و حالا در صدد این هستند تا با پیروزی در مقابل داماش، شکست هفته اول را جبران کنند.
در سوی دیگر داماش که دیداری احساسی در بازگشت به استادیوم عضدی و لیگ یک در مقابل مس کرمان داشت، نتوانست نیمه اول خوبش را تکمیل کند و در نهایت دو بر یک به تیم کرمانی باخت. عوامل داماش این روزها به شدت از سوی هواداران و رسانه‌ها برای تقویت ترکیب تیم تحت فشار هستند و باید دید آیا با وضعیت فعلی می‌توانند از شکست هفته اول به خوبی گذر کنند یا این تنها آغاز ناامیدی‌های لاجوردی‌پوشان دیار باران خواهد بود.
نکات آماری: شکست هر یک از دو تیم، سومین شکست پیاپی آنها در تمامی دیدارهای رسمی خواهد بود. از آخرین برد داماش در شیراز مقابل فجر شهید سپاسی حدود ۱۱ سال می‌گذرد؛ آن برد پس از تساوی بدون گل و در ضربات پنالتی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در فصل ۱۳۹۱/۹۲ رقم خورد. تیم‌های فجر شهید سپاسی و داماش گیلان تاکنون ۲۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم داماش ۱۰ برد و سهم فجر شهید سپاسی ۹ برد بوده است و ۶ بازی نیز با نتیجه مساوی خاتمه یافته است. لازم به ذکر است یکی از ۱۰ برد داماش در ضربات پنالتی بوده است و می‌توان آن را جزو آمار مساوی‌ها نیز در نظر گرفت‌.
در یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز، دو نام جدید لیگ یک به مصاف یکدیگر می‌روند؛ تیم‌های آریو اسلامشهر و شهر راز شیراز، از ساعت 17 در ورزشگاه امام خمینی اسلامشهر برگزار خواهد شد.
نکته مشترک دو تیم، خریداری امتیاز تیمی دیگر برای رسیدن به سطح دوم فوتبال کشور است. آریو اسلامشهر که چند سالی در لیگ های دو و سه فعالیت داشت، امسال با خرید امتیاز تیم ون پارس اصفهان جواز حضور در لیگ دسته اول را به دست آورد.
شهر راز هم که در اوایل همین تابستان تأسیس شد، ابتدا قرار بود با خرید امتیاز تیمی از لیگ دسته دوم، کارش را آغاز کند اما در نهایت امتیاز تیم آرمان گهر سیرجان را خرید تا زودتر از آنچه تصور می‌شد به لیگ یک برسد. نماینده شیراز در هفته نخست رقابت‌ها بدشانس بود که نتوانست دروازه تیم بحران‌زده خوزستانی را باز کند. شاگردان ستار زارع در نیمه دوم دیدار مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی چندین فرصت خوب گلزنی را از دست دادند و در نهایت با تساوی بدون گل  متوقف شدند. اما نماینده اسلامشهر دست به کار بزرگی زد و در شهربابک، مس را یک بر صفر شکست داد. هدایت آریو بر عهده یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است؛ جواد زرینچه، کاپیتان پیشین استقلال و از ستارگان دهه هفتاد تیم ملی، توانست گام نخست را محکم بردارد و امروز هم حریف سرسختی برای ستار و شاگردانش خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی