[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مردم سیستان ‌و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، روزنامه شیراز نوین


قرار است ۲هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان امروز (۲۰ شهریور ۱۴۰۲) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند؛ دیداری که با استقبال مردم سیستان و بلوچستان مواجه شده و با هشتگ «شوق دیدار» به پیشواز آن رفته‌اند.
به گزارش ایسنا، ۱۳ شهریور بود که آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در نشست علمای اهل سنت شهرستان خاش عنوان کرد که «دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه‌ ۲۰ شهریور انجام می‌شود».
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به «جلسه هماهنگی با دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و جلسه فوق‌العاده شورای راهبردی استان» اظهار کرد: «در ایام قبل از همه‌گیری کرونا پیگیر دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم. رهبری با برگزاری این دیدار موافقت کرده بودند و فرمودند با دفتر معظم‌له هماهنگ شود.»
در همین زمینه محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ۱۶ شهریور در «نشست هماهنگی دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب» گفت: «خوشبختانه با هم‌افزایی و همدلی خوب میان همه علما و مسئولان استانی و کشوری، توفیق دیدار رهبر معظم انقلاب برای مردم این استان میسر شد و بنابراین باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.»
همچنین فداحسین مالکی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امیدوار است «دیدار با رهبری منشأ خیر و برکت برای مردم سیستان و بلوچستان باشد»، گفت: «امیدوارم این دیدار فصل‌الخطابی باشد که همه بزرگان و علمای استان سیستان و بلوچستان کماکان در توسعه استان حرکت کنند.»
این نماینده زاهدان در مجلس اظهار کرد: «امیدوارم مسئولان استان برای دیدار با مقام معظم رهبری به گونه‌ای طراحی کرده باشند که همه شخصیت‌ها و بزرگان استان اعم از علمای شیعه و سنی، ریش‌سفیدان، بزرگان طوایف و نخبگان استان حضور داشته باشند تا بعد از دیدار اگر کدورتی و ذهنیتی وجود دارد، برطرف شود.»
این دیدار با استقبال مردم سیستان و بلوچستان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و بسیاری از کاربران با هشتگ «شوق دیدار» از احساس خود نسبت به آن نوشته‌اند و البته بسیاری از کسانی که فرصت این دیدار را پیدا نکرده‌اند، ناراحتی خود را از حضور نداشتن در این دیدار ابراز کرده‌اند. همچنین شعر «اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من/ دل من داند و من دانم و دل داند و من» و عکس سخنرانی رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی، در حال دست به دست شدن در شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از کاربران هم این دیدار را وحدت‌آفرین و التیامی بر زخم‌های مردم سیستان و بلوچستان دانسته‌اند.
پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفند ۱۳۸۱ در سفر به سیستان و بلوچستان با مردم نقاط مختلف این استان دیدار کرده بودند. از طرفی پس از وقایع پاییز ۱۴۰۱ و ناآرامی‌هایی که در سیستان و بلوچستان رخ داد، به خصوص اتفاقات جمعه ۸ مهر زاهدان و حوادث خاش در ۱۲ آبان که به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم منجر شد، باعث شد تا برخی از علما و مردم سیستان و بلوچستان به حوادث رخ داده معترض باشند.
در همین راستا ظهر یکشنبه (۲۲ آبان ۱۴۰۱) هیئت اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان سفر کرد. حجج‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مهدوی‌مهر دبیر هیئت امنای جامعه‌المصطفی و لطفیان دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت اعضای این هیئت اعزامی بودند که برای دیدار با علما و مردم سیستان و بلوچستان عازم این استان شدند.
در این سفر حاج علی اکبری در ابتدای حضور در استان اظهار کرد: «آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جان‌باخته، جانباز و مجروح شده‌اند، دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.»
در این سفر اعضای هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به ریاست حاج علی‌اکبری، با تعدادی از علمای استان از جمله مولوی عبدالحمید دیدار و گفت‌وگو کردند و همچنین در نشستی دیگر علما، بزرگان و نخبگان استان از اقشار مختلف به تشریح موارد خود پیرامون اتفاقات در سیستان و بلوچستان پرداختند.
سفر این هیئت ویژه به سیستان و بلوچستان و پیگیری‌های صورت گرفته، حساسیت و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان را نشان می‌دهد و حالا در آستانه یک‌سالگی حوادث سال گذشته، دیدار ۲۰۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب مشخص می‌کند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این استان توجه ویژه‌ای دارند؛ دیداری که می‌تواند فرصتی مناسب برای بیان نکات مردم استان و همچنین دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث سال گذشته باشد و گامی در جهت وحدت بیشتر باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی