[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

بهشت احمدی آماده دفن اموات است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز علی محمد ابراهیمی گفت: آغاز دفن اموات در ارامستان دارالرحمه شیراز با ۴۲ هکتار وسعت از سال 1346 آغاز شده و تا به امروز به مدت ۵۴ سال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان و دفن اموات است. رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ آرامستان ثبت شده در شیراز وجود دارد که از این تعداد ۳۲ آرامستان تحت عنوان آرامستان‌های محله‌ای هنوز فعال هستند.
ابراهیمی افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت دارالرحمه شیراز، امروز در معابر دارالرحمه نیز شاهد دفن متوفیان در قبرهای چند طبقه هستیم که با بسته شدن مسیرهای دسترسی، تردد خانواده‌های متوفیان و افراد کم‌توان برای زیارت قبور با مشکل مواجه می‌شود و با توجه به این معضل، انتقال دارالرحمه به آرامستان بهشت احمدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های آرامستان بهشت احمدی گفت: با توجه به نیاز شهر در حال حاضر سایت آرامستان بهشت احمدی با ۴۶۶ هکتار وسعت آماده انتقال و دفن اموات است و تاکنون ۸هزار نفر از اموات در این آرامستان دفن شده‌اند.
وی امکانات موجود در فاز یک آرامستان بهشت احمدی را مجموعه ساختمان پذیرش و خدمات، سالن برگزاری نماز میت، سالن انتظار مراجعان، غرفه‏های خدماتی، سرویس‏های بهداشتی در محوطه، انتظامات، ساختمان برق اضطراری و روشنایی، مدیریت خودروهای حمل درگذشتگان، مجموعه غسالخانه و سایر بخش‌های موردنیاز از جمله امکانات این سایت بوده که آماده خدمات‌دهی برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز همچنین گفت: پایانه حمل متوفیان، ایستگاه‌های رفاهی، ایجاد خط اتوبوس از پایانه شهرک سعدی تا آرامستان به‌صورت رفت و برگشت در روزهای پنجشنبه و جمعه از دیگر امکانات آرامستان بهشت احمدی می‌باشد.
ابراهیمی بیان داشت: نرخ‌نامه خدمات قابل ارائه، در آرامستان بهشت احمدی مصوب شورای اسلامی شهر شیراز در سال 1402 در خصوص تدفین مشخص شده و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر فروش قبور خانوادگی در این آرامستان آغاز گردیده است.
وی از در نظر گرفتن قطعه شهدا و دفن دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی در سال‌های قبل خبر داد.
ابراهیمی همچنین از کاشت درختان در محوطه فضای سبز سایت بهشت احمدی نیز به یاد اموات توسط بازماندگان صحبت کرد و گفت: در فاز 2 طراحی، مکانی به عنوان باغ یادبود جهت کاشت درخت به یاد اموات و درگذشتگان دیده شده است.
وی همچنین از سامان‌دهی و بهسازی آرامستان دارالسلام خبر داد و گفت: طبق طرح مصوب سازمان میراث فرهنگی استان و با هماهنگی و نظارت آن سازمان کار احیا و بهسازی و تثبیت قبور آرامستان تاریخی دارالسلام که در اولویت شهری قرار دارد، به زودی در عملیات اجرایی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی شروع خواهد شد و با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی و مذهبی حمایت و برای بازسازی آن گامی بلند برمی‌داریم.
علی محمد ابراهیمی افزود: با توجه به قدمت این آرامستان و ارزش‌های تاریخی فرهنگی مرمت و بهسازی آن در دستور کار سازمان قرار دارد. 
وی با توجه به اهمیت موضوع اضافه نمود: تحقق این امر، همت، همکاری و هماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط شامل اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره اوقاف و امور خیریه را با شهرداری شیراز طلب می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی