[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

حمایت از گلخانه‌های دارای سرمایه ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر ضرورت اتخاذ مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران جهت توسعه گلخانه‌ها تأکید کرد و گفت: باید ترتیبی اتخاد شود تا واحد‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت دریافت بسته‌های حمایتی و تشویقی قرار گیرند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی گلخانه‌های این استان بیان کرد: در شرایط امروز که سیاست‌های کلان کشور به دنبال کاهش تورم و جلوگیری از رُشد پایه پولی است، باید متقاضیانی که با سرمایه شخصی اقدام به ایجاد و توسعه گلخانه می‌کنند، حمایت بیشتری شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اغناسازی سرمایه‌گذاران به شرایط کنونی و کمبود منابع اعتباری برای اعطای تسهیلات امری بدیهی و لازم است، اظهار کرد: با اقناع متقاضیان، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه و کشاورزی بی‌شک راه‌حل‌های جایگزین برای تهیه منابع لازم را دنبال می‌کنند.
دهقان‌پور با اذعان به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه از جمله بخش‌های دارای ارزش افزوده مناسب است، افزود: تسریع در به بهره‌برداری رساندن واحد‌های در حال ساخت می‌تواند از خواب سرمایه و مستهلک شدن تأسیسات جلوگیری و به بازگشت سرمایه در یک دوره کوتاه‌تر کمک کند. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به لزوم استفاده از ظرفیت ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز پرداخت و اضافه کرد: با استفاده از قابلیت‌های نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی می‌توان به توسعه این نوع گلخانه‌ها در قالب مشاغل خانگی کمک کرد. 
وی با اشاره به اینکه در کشاورزی تنها نگاه به تولید راهگشا نخواهد بود، ابراز کرد: توجه به مصرف بهینه نهاده‌ها به ویژه آب و ارزیابی شرایط بازار محصولات دو موضوع مهم در کنار نگاه تولیدی در کشاورزی است که به صورت همگام باید مدنظر باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی