[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

توهین به جامعه ورزش با حساسیت‌های بیجا ، روزنامه شیراز نوین

وقتی از قانون و عرف در کشور  صحبت می‌کنیم، باید دید که آیا این قانون در همه جای جامعه و برای همه اقشار رعایت می‌شود یا خیر؟
در تمام اماکن مانند زیارتگاه‌ها یا اماکن فرهنگی مثل سالن‌های سینما و تئاتر، یا در راهپیمایی‌ها و نمایشگاه‌ها و مکان‌های گردشگری و تفرجگاه‌ها و فروشگاه‌ها، حضور همزمان بانوان در کنار آقایان به شرط لزوم رعایت قوانین جامعه و شئون اسلامی که جزو قوانین کشور می‌باشد، مجاز است و تاکنون مشاهده نشده کسی نسبت به آن معترض باشد؛ به‌جز مواردی که خلافی خارج عرف جامعه اتفاق افتاده باشد.
اما عجیب است که تنها مکان‌هایی که حتی با رعایت اصول شرعی حاکم بر کشور، حضور بانوان در کنار آقایان و حتی در فواصل معین و دور از هم، غیرمجاز بوده و با اعتراض روبه‌رو می‌شود، اماکن ورزشی هستند!
دلیل این امر را به درستی متوجه نمی‌شویم!‌ جز اینکه فکر کنیم خدای ناکرده در جامعه ورزش، افراد ناسالمی وجود دارند و محیط‌های ورزشی، مکان‌هایی هستند که در آنها هنجارشکنی صورت می‌گیرد، که حتی حضور محجبه بانوان در کنار آقایان مشکل‌ساز است! اما در یک قیاس ساده اهالی هنر و سینما، خیلی راحت و بدون هیچ‌ محدودیتی در کنار هم می‌نشینند و تجمع بانوان و آقایان در کنار یکدیگر را شاهد هستیم. 
با توجه به این موارد، این همه حساسیت در مورد اماکن ورزشی جای تعجب و سؤال دارد که چرا فقط در حق ورزش و ورزشکاران، چنین دوری و فاصله‌ای بین این دو قشر برقرار می‌شود؟ و نتیجه این رویکرد، آیا جز این است که جامعه و مردم را نسبت به ورزش و اماکن ورزشی بدبین خواهد کرد؟ آیا این رفتارها توهین به جامعه ورزش نیست؟ چرا جامعه ورزش نسبت به این دوگانگی قانون، اعتراضی انجام نداده است؟
کمی تأمل کنید، سپس پاسخ این سؤال را پیش خود و وجدانتان بدهید ...

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی