[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مسابقات گرندپری ۲۰۲۳ درخشش تکواندوکاران زاگرس جنوبی در پاریس ، روزنامه شیراز نوین

دو تکواندوکار تیم نفت و گاز زاگرس جنوبی در رقابت‌های معتبر  گرندپری ۲۰۲۳ پاریس خوش درخشیدند.
به گزارش شیرازنوین، مهران برخورداری و مهدی حاجی موسایی از اعضای تیم تکواندوی باشگاه نفت و گاز زاگرس جنوبی فارس در مسابقات تکواندو گرندپری ۲۰۲۳ پاریس موفق به کسب دو مدال طلا شدند.
تیم تکواندوی نفت و گاز زاگرس جنوبی نماینده فارس در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور است و دو تن از تکواندوکارانش با شایستگی توانستند در رقابت‌های گرند پری پاریس برای کشورمان بدرخشند. 
مهدی حاجی موسایی در وزن منفی ۵۸ کیلوگرم که ۲۸ تکواندوکار دنیا برای کسب مدال طلای این وزن رقابت می‌کرد، بر روی تشک مبارزه آمد؛ وی ابتدا دیونیسوس راپسومانکیس از یونان را در دو راند با نتایج ۱۱ بر صفر  و ۹ بر چهار مغلوب ساخت و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. حاجی موسایی در مسابقه بعدی هم در دو راند با نتایج شش بر چهار و ۱۴ بر سه مقابل ویتو دلایکویلا از ایتالیا قهرمان المپیک 2020 توکیو برنده شد. این تکواندوکار شایسته در مسابقه یک‌چهارم پایانی رو در روی جک وولی از ایرلند قرار گرفت و توانست ۱۴ بر سه و ۱۳ بر یک به پیروزی برسد و راهی نیمه‌نهایی گردد. پیروزی شش بر یک و ۱۴ بر پنج مهدی حاجی موسایی برابر بیلی لویس از استرالیا، او را فینالیست نمود. حاجی موسایی در مسابقه فینال هم درخشید و هموطنش زندی را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.
مدال‌آور دیگر فارسی‌ها در رقابت‌های تکواندو گرند پری پاریس، مهران برخورداری مبارزه‌کار وزن منفی ۸۰ کیلوگرم در وزنی رقابت می‌کرد که  ۳۱ تکواندوکار مدعی کسب طلای این وزن بودند.
برخورداری، رقابت نخست را برابر  میگوئل سالاس از کلمبیا با نتایج ۱۰ بر سه و هفت بر صفر با شایستگی پشت سر گذاشت.
صالح، تکواندوکار اردنی، حریف مهران برخورداری در مرحله بعد بود که او و مهران، هر دو در یک راند برنده شدند. حریف اردنی به خاطر مصدومیت نتوانست در راند سوم به میدان بیاید و مهران راهی مرحله بعد یعنی یک‌چهارم نهایی شد.
در یک‌چهارم نهایی، پارک وو، حریف کره‌ای و قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان حریف مهران برخورداری بود و مهران چهار بر دو و هفت بر چهار صاحب پیروزی ارزشمندی شد.
حریف مهران در مسابقه نیمه‌نهایی یک تکواندوکار آمریکایی بود؛ نیکولاس کارل الن برابر برخورداری به سختی مقاومت کرد و نتوانست در برابر نماینده ایران کاری از پیش ببرد. سرانجام دو پیروزی ۱۲ بر ۹ و هفت بر شش، مهران را فینالیست وزن منفی ۸۰ کیلوگرم نمود؛ مهران برای کسب مدال طلا به میدان آمد و اوپاس تولوس از یونان را در راند اول هشت بر شش شکست داد.
تکواندوکار قدر یونانی در راند بعدی به خود آمد و ۹ بر هفت پیروز شد و کار را به تساوی کشاند. راند سوم و سرنوشت‌ساز بین مهران و حریف یونانی‌اش با پیروزی قاطع ۱۲ بر صفر مهران همراه شد و شایستگی او مدال ارزشمند طلای مسابقات را به ارمغان آورد.
دکتر آرش فدعم، رئیس امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اعلام این خبر گفت: به لطف خدا دو تن از تکواندوکاران تیممان توانستند جهانی شوند که بابت زحماتی که کشیدند و مقامی که برای کشورمان به ارمغان آوردند به آنها تبریک می‌گوییم.
فدعم افزود: باشگاه نفت و گاز زاگرس جنوبی با موافقت وزارت نفت در چندین رشته ورزشی فعالیت مستمر و حرفه ای دارد که  تکواندو به همراه کشتی فرنگی و هندبال از جمله این رشته‌هاست که ان‌شاءالله با حمایت‌های دکتر افشار، رئیس تربیت بدنی شرکت ملی نفت و مهندس منتصری، مدیر عامل، مهندس دوران، مدیر منابع انسانی، مصلی نژاد، مدیر مالی و هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی خواهیم توانست در مسیر خدمت به ورزش فارس گام برداریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی