[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۸۲۹
  • دوره جدید

حسادت، روزنامه شیراز نوین

حسادت در افراد مختلف و به اشکال متفاوت جلوه می‌کند. چشم‌وهم‌چشمی و مبارزه و رقابت نتیجه داشتن همین صفت است. حسادت می‌تواند مبنای بسیاری از پیروزی‌ها هم باشد، به شرط آنکه فرد به نسبت معمول و متعارفی این خصیصه را داشته باشد. بیشتر دانش‌آموزان به دوستان صمیمی خود حسادت می‌کنند و دوست دارند همیشه نمره خودشان از نمره او بیشتر باشد و این عاملی در ایجاد رقابت بین دو نفر است. ممکن است سوال اشتباه دوستش را که معلم متوجه نمی‌شده است، او بدهد. یک معلم نباید در اندیشه سرکوب این صفت باشد، بلکه باید بتواند این ویژگی را در مسیر صحیح خود هدایت کند. اصولاً نقش یک معلم در پرورش افراد باید نقش هدایت‌کننده باشد نه راه‌برنده. یک معلم می‌تواند حس رقابت و حسادت را در گروه‌ها ایجاد کند. مثلاً بدین ترتیب که افراد کلاس را در گروه‌های خاصی تقسیم کند. یادگیری در گروه‌ها به اختیار باشد. سپس نامی را که هر گروه برای خود می‌پسندد برای آن گروه انتخاب کند. سپس به طور غیر مستقیم به ایجاد رقابت در این گروه‌ها بپردازد. او می‌تواند نمرات تمام افراد گروه جمع کرده و از آنها میانگین بگیرد و عدد به دست آمده را به عنوان نمره یک گروه در نظر بگیرد.
کمال سعادت، هنرآموز شاغل در هنرستان دارالفنون، ناحیه یک شیراز

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی