[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رکوردشکنی استعداد ۱۵ ساله سنگالی، روزنامه شیراز نوین

نوجوان سنگالی، رکورد جوان‌ترین بازیکن تیم‌های ملی را جابه‌جا کرد. به گزارش فوتبال 360، وقتی یک بازیکن جوان آن‌هم در سن 15 سالگی به تیم ملی کشورش راه پیدا می‌کند، یعنی بسیار بهتر از دیگر بازیکنان بزرگسال تیم بوده و وقتی به آمارا دیوف نگاه می‌کنیم، متوجه خاص بودن این بازیکن سنگالی می‌شویم. آمارا دیوف در حالتی توانسته به تیم ملی بزرگسالان کشورش راه پیدا کند که در حال حاضر در هیچ باشگاه بزرگی به صورت رسمی کار نمی‌کند؛ او در یک آکادمی فوتبال در کشور سنگال تمرین و بازی می‌کند و این افتخار را نه در تیم‌های پایه یک تیم حتی در سنگال، بلکه در یک آکادمی تخصصی به دست آورده است.
آمارا دیوف، بال چپ و راست و هافبک هجومی 15 ساله‌، اولین بازی خود را در تیم ملی کشورش در حالی شروع کرد که به صورت دقیق، 15 سال و 94 روز داشت؛ رکورد قبلی در اختیار مارتین اودگارد، بازیکن آرسنال با 15 سال و 293 روز بود. 
محاسبه‌ این رکورد میان 50 تیم برتر رنکینگ فیفا انجام می‌شود و این بال چپ جوان موفق به جا‌به‌جایی این رکورد شد. 
روند رو به رشد و رسیدن به تیم ملی بزرگسالان سنگال برای دیوف زمانی آغاز شد که در 30 آوریل 2023 به تیم ملی زیر 17 ساله‌های سنگال راه پیدا کرد و در 6 بازی 5 گل به ثمر رساند.
مطمئناً با استعدادی که این جوان از خود نشان داده، باید آماده باشیم تا به زودی تیم‌هایی مانند رئال مادرید، بارسلونا، چلسی، آرسنال، منچستریونایتد، بایرن و... به سراغ جذب این جوان بروند و اخبار بیشتری از او در دنیای فوتبال بشنویم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی