[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توزیع خدمات با دیدگاه عدالت‌محور، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: اولویت اول شورا و شهرداری، محرومیت‌زدایی است.
محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستورش در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با عرض تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی سردار شهید محمدباقر رنجبر اظهار داشت: در فضاسازی مناسبتی در شهر خوب کار شده، اما برخی از دستگاه‌ها با ترک فعل نسبت به وظایف ذاتی خود عمل نکردند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده ایران اسلامی گفت: حضور 6میلیون نفری راهپیمایی اربعین، 8میلیون نفری در مشهدالرضا(ع)، 5/5میلیون نفری در جمکران و 10میلیونی جاماندگان اربعین در دل خیابان‌های شهرهای ایران ظرفیت عظیمی است. این ظرفیت انسانی عظیم را می‌بایست قدر دانست و در راستای گره‌گشایی از گره‌های فروبسته معیشتی مردم به کار گرفت.
او با اشاره به نقش‌آفرینی ارزنده مردم در مناسبت‌های مذهبی، افزود: دستگاه‌هایی که در این حوزه کم‌کاری کرده‌اند، باید پاسخ‌گوی مردم باشند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آمار ترسناک خسارت سگ‌های ولگرد نشان می‌دهد باید کاری اساسی توأم با فرهنگ‌سازی نمود تا سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی را بی‌هویت نکند و به استحاله نکشاند. سگ‌های ولگرد سال گذشته 260هزار ایرانی را گزیده و در انقراض 11 گونه از جانداران بومی نقش داشته‌اند. 30 مرگ در اثر هاری و کسب رتبه سوم جهان در مرگ و میر ناشی از هاری، هزینه 9میلیون یورویی خرید واکسن هاری و 1.4میلیون دوز واکسن انسانی هاری، زیبنده کشور عزیزمان نمی‌باشد. بدون شک با تذکرات مردمی و همکاری همه دستگاه‌ها می‌توان این خسارات مادی، جسمی و روحی را به حداقل رساند.
هاجری با تقدیر از شفاف‌سازی شورا و شهرداری اظهار داشت: از آنجایی که شورا و شهرداری شیراز عزم خود را جزم نموده تا پشت درب‌های بسته برای شهر و محلات تصمیم‌گیری نکنند و مطالبات، توقعات، نیازها و خواسته‌های عموم شهروندان را مبنای طرح و برنامه‌های خود قرار دهند، از کلیه شهروندان عزیز و بزرگوار شیراز یا دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها درخواست داریم، طرح و برنامه‌های پیشنهادی خود را به شورا و شهرداری برسانند.
وی با تأکید بر این موضوع که اولویت اول شورا و شهرداری، محرومیت‌زدایی است، افزود: عدالت شهری باید در تمام طرح و برنامه‌ها رعایت شود. هم‌اکنون رگه‌هایی از بی‌عدالتی را درتوزیع برنامه، طرح و بودجه‌ها شاهدیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد، به عدالت‌گرایی در تصمیم و عمل در میدان بازگردیم.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمبود بالای سرانه فضای سبز، فضاهای فرهنگی، ورزشی، هنری، درمانی، حمل و نقل عمومی و اقامتگاه‌های زیارتی در شهر شیراز کاملاً مشهود است. لازم است طرحی نو و اثرگذار برای رفع مشکل سرانه‌ها داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی