[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

چگونه پی اس جی سر یوفا کلاه گذاشت!، روزنامه شیراز نوین

پی اس جی با خطر بزرگ نقض فرپلی مالی روبه‌رو بود، ولی در حساس‌ترین مقطع بازار باشگاه‌های قطری به فریاد این تیم رسیدند. به‌نقل از اسپورت، باشگاه‌های به اصطلاح حکومتی مثل پی اس جی و منچسترسیتی برای افزایش غیرواقعی درآمد به حمایت مالی دولت‌ها متکی هستند.
یوفا به همین دلیل تصمیم گرفت قوانین پایداری اقتصادی را تغییر دهد و با مقرراتی که اکنون لازم‌الاجرا شده، هر باشگاه باید سقف خاصی برای دستمزدها داشته باشد و فرپلی مالی یوفا را رعایت کند.
چیزی که تاکنون ندیده بودیم این است که یک باشگاه از حامیان مالی خود برای رعایت همین فرپلی مالی کمک بگیرد؛ این را عملاً پی اس جی در تابستان امسال نشان داد.
تیم‌های مختلف کشور قطر که در واقع توسط مالک اصلی باشگاه پاریسی کنترل می شوند، در تابستان امسال سه بازیکن مازاد پی اس جی را بار ارقامی خوب خریدند. 35 میلیون برای بازیکنان مازادی چون یولیان دراکسلر(20 میلیون) و دیالو(15 میلیون) و 45 میلیون دیگر برای مارکو وراتی پرداخت شد.
در مجموع 80 میلیون که برای متعادل کردن حساب‌های باشگاهی که بین سال‌های 2019 تا 2022، 698 میلیون ضرر مالی داشت، کلیدی بود؛ در واقع به لطف باشگاه‌های قطری، پاریس حالا از تحریم بزرگ یوفا فرار کرده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی