[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

حشمت مهاجرانی: همه تیم‌ها بلغارستان و آنگولا نیستند! خلاقیتی در بازیکنان ایران ندیدم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است رقبای شاگردان امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا کیفیتی مشابه تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا ندارند. حشمت مهاجرانی در مورد دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلغارستان که به پیروزی‌های یک بر صفر و 4 بر صفر تیم کشورمان انجامید، اظهار داشت: دیدارهای دوستانه می‌تواند نقاط ضعف و قوت تیم ملی را به ما نشان دهد؛ در دو دیدار اخیر، بازیکنان تیم‌های حریف به ملی‌پوشان ما فضا می‌دادند و ما خلاقیتی از این نفرات ندیدیم؛ این موضوع به مربی ارتباطی ندارد و به خودباوری فوتبالیست برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه ایران به بازی‌های دوستانه بهتر از آنگولا و بلغارستان نیاز دارد، گفت: این دو دیدار از لحاظ روانی به ما کمک کرد، اما کار بسیار سختی داریم. تیم‌هایی که در آینده مقابل ایران قرار می‌گیرند، مانند بلغارستان و آنگولا نیستند و مدعیان قهرمانی آسیا محسوب می‌شوند. هشت تیم از قاره آسیا به جام جهانی 2026 صعود می‌کنند، اما فقط یک تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود و قهرمانی در این بازی‌ها خیلی سخت‌تر از صعود به جام جهانی است.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نتایج خوب تیم‌های قاره کهن خاطرنشان کرد: دیدیم که تیم ملی امارات توانست کاستاریکا را شکست دهد و تیم‌های قطر، عربستان، عراق و استرالیا در حال پیشرفت هستند. ژاپن که آلمان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد، چهار گل هم به ترکیه زد و نشان داد آلمان را اتفاقی نبرده است. ژاپن در رده جوانان و نوجوانان مطابق برنامه‌ریزی درستی حرکت می‌کند که ما در هیچ رده‌ای چنین برنامه‌ای نداریم.
مهاجرانی در مورد ناکامی ادامه‌دار تیم امید در راه صعود به المپیک یادآور شد: با تمام قدرت به بازی‌های انتخابی زیر 23 سال قهرمانی آسیا رفتیم و تیم خوبی داشتیم؛ با این‌حال ببینید بازیکنان تیم ملی یا تیم امید چقدر هنر استفاده از توپ داشتند. تدارک چندانی برای تیم امید نداشتیم و بازی‌های رسمی این تیم به منزله دیدارهای تدارکاتی بود. رضا عنایتی هم تیم امید را خیلی دیر تحویل گرفت و او فرصتی برای آماده‌سازی و شناخت زیادی روی تیم امید نداشت.
وی با اشاره به لزوم بهره بردن از فضایی که حریف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، عنوان کرد: بازیکنان در این شرایط باید اصالت فوتبالی و خلاقیت خود را نشان دهند که چنین نکاتی را در تیم امید ندیدیم. همیشه هم دلمان به استفاده از کناره‌ها خوش است و تیم‌هایی که با روش بازی ایران آشنا باشند، همیشه می‌توانند برای تیم ما مشکل‌ساز شوند.
مهاجرانی ادامه داد: بازیکنان خوبی در ترکیب تیم امید داشتیم و بازی‌های خوبی از آنها در لیگ برتر شاهد بودیم، اما آنها نتوانستند روند خوبشان را در بازی‌های مقدماتی زیر 23 سال تکرار کنند. ضعف عمده‌ای که در بازی این تیم وجود داشت این بود که بازیکنان به خوبی از بازیکن صاحب توپ حمایت نمی‌کردند و در بازی با ازبکستان دیدیم که خیلی نتوانستند از جلو راه‌های نفوذ حریف را ببندند؛ این مسائل نشان می‌دهد که تیم ما صددرصد آماده نبود و به لحاظ روحی و روانی هم مشکل داشتیم و نتوانستیم در مصاف با حریفانی مثل ازبکستان، افغانستان و هنگ‌کنگ به موفقیت دست پیدا کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی