[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیش‌بینی افزایش ۱۴ درصدی تولید زیتون ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیش‌بینی کرد که 4781 تن محصول زیتون از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی با اشاره به اینکه سطح باغ‌های بارور زیتون شهرستان 613 هکتار است، افزود: برداشت این میوه پرطرفدار از اواسط شهریورماه با ارقام کنسروی شروع شد و تا اواخر آذرماه آتی با برداشت ارقام روغنی به پایان می‌رسد.
وی تصریح کرد: بیش از 335 هکتار از باغ‌های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به 278 هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.
به گفته مؤیدی، ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسروالیا و فیشمی از مهم‌ترین ارقام زیتون موجود در شهرستان بیضاست.
او اظهار کرد: عمده کار فرآوری و برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی و به صورت یدی انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی بالا و قابل‌توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: کشت و توسعه باغ‌های زیتون به عنوان محصولی کم‌آب‌بر و در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی به کشاورزان شهرستان بیضا توصیه می‌شود.
مؤیدی بیان کرد: روغن استحصال شده از بهترین روغن‌های زیتون کشور محسوب می‌شود که علاوه بر بازار داخلی به کشورهای اروپایی صادر می‌گردد.
وی تشریح کرد: این روغن به علت دارا بودن چربی‌های غیراشباع و آنتی‌اکسیدان‌های قوی، از بروز بیمارهای قلبی‌عروقی و انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی