[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

فقر مدیریتی را به فرهنگ مردم ربط ندهیم ، روزنامه شیراز نوین

حضور کریستیانو رونالدو با تیم‌النصر عربستان طبق پیش‌بینی‌ها و حتی فراتر از پیش‌بینی‌ها با استقبال زیاد و همچنین حاشیه‌های زشت و زیبایی همراه بود، به طوری که توجه خیلی از رسانه‌ها و مردم دنیا را هم به خود جلب کرد.
همیشه و در همه جای جهان استقبال از شخصیت‌های معروف و جهانی وجود دارد؛ اینکه در ایران هم استقبال پرشوری از یکی از شخصیت‌های معروف جهان فوتبال بشود، کاملاً طبیعی و قابل پیش‌بینی بود، ولی در این‌میان، صحنه‌هایی منتشر شد و خبرهایی به گوش رسید که دل هر ایرانی دیگری را آزرده می‌کرد. 
صحنه هایی مثل بالا رفتن از تپه‌ای در مجاورت هتل، یا خبر شکستن درب لابی هتل(که این یکی در ادامه تکذیب شد) و یا دویدن دنبال اتوبوس تیم عربستانی و ... از جمله صحنه‌های آزاردهنده در فضای مجازی و رسانه‌ها بود که با هجمه‌ها و انتقادات زیادی همراه بود.
اما اینکه خیلی از رسانه‌ها و حتی مسئولان این حرکات را نشانه بی‌فرهنگی و یا عقب‌ماندگی مردم می‌دانند، کمی بی‌انصافی است!
چراکه پیش‌بینی استقبال از یک شخصیت معروف جهانی با کمی مدیریت صحیح و آماده‌سازی امکاناتی ساده برای استقبال از آن ستاره، به طوری که کرامت و آبروی همه مردم حفظ شود، کار سختی نبود.
با کمی مدیریت می‌شد این استقبال پرشور مردم را جهانی‌تر و زیبنده‌تر نشان داد، ولی طبق عادت همیشگی با گفتن عبارت کلیشه‌ای «بی‌فرهنگی مردم»، همیشه مسبب تمام این نابسامانی‌ها و هرج و مرج‌ها را مردم معرفی کرده و فرهنگ‌ آنها را نشانه می‌روند؛ مدیرانی که ضعف خود را این‌چنین توجیه می‌کنند و به راحتی از وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان شانه خالی می‌کنند.
در روزگاری که فرهنگ مردم ایران از هر سو مورد هجمه قرار گرفته، عده‌ای هم با بی‌مسئولیتی‌هایشان به این مسئله دامن زده و شخصیت ایرانیان را زیر سؤال می‌برند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی