[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تزریق آب در آبان، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک کمبود آب مورد نیاز برای واحدهای صنعتی مستقر است و با توجه به بروز خشک‌سالی‌ها و افت شدید منابع آب شهرک صنعتی، تأمین پایدار آب به عنوان یک اقدام مهم با اعتبار ۵۰میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و قرارداد تأمین آب شرب به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه منعقد شد و بر اساس آن نیز پروژه خط انتقال این طرح از داخل شهرک صنعتی تا ورودی کمربندی شهرک صنعتی نیز توسط این شرکت اجرا شده و شرکت آبفای شیراز هم در حال اجرای پروژه انتقال آب تا ورودی شهرک صنعتی از سمت کمربندی است و با توجه به سرعت اجرای پروژه در یک ماه اخیر، امیدواریم تا آبان ماه امسال شاهد تزریق آب به شبکه داخلی شهرک صنعتی شیراز باشیم.
سیدمصطفی هاشمی در جلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده نوبت دوم شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزود: در راستای اجرای برنامه نهضت زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، ۱۰ پروژه بزرگ با اعتباری افزون بر ۲۶۵میلیارد تومان عملیاتی شده است. همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد جهش زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان مهم‌ترین قطب تولید، صنعت و اشتغال استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های تأمین آب، آسفالت خیابان‌ها و مسیر دسترس، تکمیل روشنایی معابر و خیابان‌ها، توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب، انتقال پساب، بهسازی بلوک‌های کارگاهی و پیاده‌روسازی است، گفت: این پروژه‌ها جزء مطالبات برحق صنعتگران و سرمایه‌گذاران است که در مرحله اجرا قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه پروژه‌هایی که برای ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی انجام شده، در ۱۰سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: با توجه به اهمیت راهبردی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور، رفع مشکلات آن و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در رشد و توسعه صنعتی استان نقش مؤثری در بر خواهد داشت. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز با اعتبار ۳میلیارد تومان به شهرک صنعتی خبر داد و گفت: مراحل فنی و اجرایی طراحی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و با بهره‌برداری از آن، بخشی از آب شرب شهرک صنعتی که به مصرف فضای سبز اختصاص یافته یا در صنایع غیر شرب نظیر واحدهای بتنی استفاده می‌شود، ذخیره می‌شود و به مصارف شرب اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح روکش آسفالت، بهسازی و تعریف جاده دسترس شهرک صنعتی با هدف روان‌سازی ترافیک ورودی و خروجی و ایمن‌سازی مسیر خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری افزون بر ۲۰میلیارد تومان در حال اجراست.
هاشمی همچنین با اشاره به اجرای دو طرح در زمینه ارتقا و توسعه ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی با اعتبار ۹۰میلیارد تومان، گفت: فاز نخست این طرح‌ها تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری کامل تا یک سال آینده، ظرفیت تصفیه‌خانه به دو برابر افزایش می‌یابد و به بیش از ۸هزار مترمکعب می‌رسد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه اجرای سه طرح در زمینه آسفالت خیابان‌ها و ترمیم روکش با اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان و اجرای طرح تکمیل روشنایی معابر با ۴۰میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها در این شهرک صنعتی اعلام کرد.
هاشمی افزود: سایر پروژه‌های طرح‌های جهش زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی در نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.
در مجمع عادی فوق‌العاده نوبت دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور فعالان صنعتی برگزار شد، گزارش عملکرد هیئت‌مدیره شرکت خدماتی قرائت و بازرس این شرکت با رأی اعضای مجمع انتخاب شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی