[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این ادویه پرخاصیت را حتماً کنار غذایتان مصرف کنید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش صد آنلاین، نحوه درمان سوهاضمه به کمک زردچوبه یا امپرازول، بستگی به شدت علائم و میزان درگیری فرد با این بیماری دارد.
با توجه به نتایج یک مطالعه کوچک، زردچوبه، ادویه آشپزی ممکن است به اندازه برخی از داروها برای درمان علائم سو هاضمه مؤثر باشد. یافته محققان نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان پس از مصرف مکمل‌های زردچوبه به مدت ۲۸ روز، کاهش قابل‌توجهی در شدت علائم سوهاضمه را تجربه کردند.
کورکومین؛ ماده موجود در زردچوبه، دارای خواص ضدالتهابی است که باعث کاهش التهاب می‌شود. 
زردچوبه را می‌توان در چای و خورشت، یا به صورت مکمل استفاده کرد. تحقیقات جدید نشان داده است که کورکومین ممکن است به اندازه امپرازول(دارویی که برای مهار اسید معده اضافی استفاده می‌شود) در تسکین سوهاضمه در افرادی که مبتلا به سوهاضمه هستند مؤثر باشد. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه چولالانگ کورن در بانکوک تایلند، به طور تصادفی ۱۵۱ بیمار ۱۸-۷۰ ساله را به مدت ۲۸ روز به یکی از سه گروه درمانی تقسیم کردند.
گروه اول دو کپسول بزرگ ۲۵۰ میلی‌گرم کورکومین، چهار بار در روز و یک کپسول دارونما کوچک دریافت کردند؛ گروه دوم روزانه یک کپسول ۲۰ میلی‌گرم امپرازول و دو کپسول بزرگ دارونما، چهار بار در روز مصرف کردند؛ سرانجام، به گروه سوم زردچوبه به علاوه امپرازول داده شد. در آغاز مطالعه، شرکت‌کنندگان در هر سه گروه خصوصیات بالینی و نمرات سوهاضمه مشابه داشتند.
در پایان مطالعه، کاهش قابل‌توجهی در شدت علائم در روز ۲۸ برای درد و سایر علائم برای افراد در گروه‌های ترکیبی، کورکومین به تنهایی و امپرازول به تنهایی مشاهده شد. 
این پیشرفت حتی بعد از ۵۶ روز قوی‌تر بود.
نتایج این مطالعه، زردچوبه را به‌عنوان یک درمان سوهاضمه نشان می‌دهد، اما محققان معتقدند انتخاب بین زردچوبه و امپرازول در نهایت به شدت علائم، ترجیحات فردی و توصیه‌های یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی بستگی دارد.
در نهایت، محققان تأکید می‌کنند مردم نباید مصرف داروهای PPI مانند امپرازول را بدون مشورت با پزشک خود کنار بگذارند؛ به ویژه که ممکن است هنگام ترک این داروها، ریفلاکس اسید را تجربه کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی