[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نباید هیچ گروه مسلحی در اطراف مرزها باشد، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهوری گفت: نیروهای مسلح ما از هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و تغییر مرزها جلوگیری کردند و در این کار موفق بودند. امروز هم حفظ حقوق ارامنه و وضعیت مرزها کاملاً مورد تأکید ماست و هم در عراق خلع سلاح گروه‌های مسلح را حرکت مثبتی می‌دانیم و تأکید داریم هیچ گروه و افراد مسلح غیرقانونی در اطراف مرز ایران و در اقلیم کردستان وجود نداشته باشند.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با گرامیداشت این هفته و تقدیر از ایستادگی و ایثار نیروهای مسلح و اقشار مختلف در سال‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: این ایام یادآور همان ایستادگی‌ها و مقاومت‌های نیروهای مسلح و ملت برابر دشمن است. دفاع مقدس جلوه‌های به یادماندنی و درس‌های بسیاری داشت. جلوه خداباوری و اخلاص بود. وی افزود: ما شکوه بسیاری در دفاع مقدس دیدیم. حضور بانوان و مادران و همسرانی که فرزندان و دلبندان و همسران خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بدرقه می‌کردند، اینان زنانی نمونه بودند و هستند. دفاع مقدس جلوه‌ای از مردم‌باوری بود. نیروهای مسلح ما از مردم هستند، با مردم هستند و در کنار مردم. نیروهای مسلح در سختی‌ها در کنار مردم هستند؛ چه در گذشتن از سختی‌ها و چه در حفظ امنیت آنان.
رئیسی ادامه داد: مردم بودند که در کنار نیروهای مسلح در جنگ، جبهه‌ها را پشتیبانی کردند، آن هم در زمانی که کمترین امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار ما قرار داده نمی‌شد؛ اما امروز نیروهای مسلح از یک انبارکننده تجهیزات نظامی دیگران به تولیدکننده سلاح‌های پیشرفته و روز بدل شده است و این فریاد ما می‌توانیم نیروهای مسلح است. امروز با تمام قدرت می‌گوییم یکی از جلوه‌های اقتدار جمهوری اسلامی، اقتدار نیروهای مسلح ماست.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همواره مردم در کنار نیروهای مسلح و نیروهای مسلح در کنار مردم بودند، اظهار کرد: امروز در جمهوری اسلامی همچنان که از موشک فتاح و پهپاد مهاجر رونمایی می‌شود، جمهوری اسلامی به عضویت پیمان‌های جهانی درمی‌آید و برای رشد اقتصادی و تجاری تلاش می‌کند و در علم و فناوری در جهان حرف برای گفتن دارد.
رئیس دولت سیزدهم تأکید کرد: امروز کشور ما به عرصه‌هایی که دیگران تصور نمی‌کردند، دست پیدا کرده است. امروز این میزان از دستیابی به دانش نو برای سایر کشورها در دیدارهایی که با آنان داریم، شگفتی‌آور است.
وی گفت: امروز جمهوری اسلامی یک مدل حکمرانی از تلفیق معنویت و مردم‌سالاری است. می‌توان به مردم منطقه آموخت که امروز راه مقاومت و ایستادگی است. آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، تسلیم، تزلزل و کوتاه‌ آمدن نیست؛ مقاومت و ایستادگی است.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حضور نیروهای ما در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز است، تصریح کرد: برخلاف نیروهای مسلح بیگانه که حضورشان مشکل‌ساز و بحران‌ساز است. امروز کشور ما تحریم‌ها را به فرصتی برای رشد بدل کرده است. امروز شعار ما اتحاد ارتش و سپاه و اتحاد بسیج با فراجا و اتحاد نیروهای مسلح با مردم است؛ این جلوه اتحاد حقیقتاً ستودنی است.
رئیسی تأکید کرد: به جنگ‌افزارهایی که ساخت نیروهای کارآمد و جوان ماست افتخار می‌کنیم، اما بیش از آن به نیروهای کارآمد و متخصص و متعهد خود افتخار می‌کنیم. نیروی مسلح مقتدر و توانمند در همه معادلات منطقه‌ای و جهانی پشتوانه کشور و ملت ایران محسوب می‌شوند و قدرت بازدارندگی دارند.
رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: با اقتدار نیروهای مسلح و همراهی ملت ما دیگر حرفی از تجاوز نظامی به کشور ما وجود ندارد و این گزینه از ادبیات دشمنان ما حذف شده است.
وی تصریح کرد: در دکترین نظامی ما جنگ وجود ندارد، اما حفظ آمادگی نظامی با رویکرد دفاعی برای امنیت پایدار و بازدارندگی اطمینان‌بخش یک امر عملی است. طرح دشمن برای منزوی کردن ایران با شکست مواجه شده است، طرح دشمن برای ناامید کردن ملت با شکست مواجه شده و این‌ها برای اقتدار و ایستادگی نیروهای مسلح و مردم ماست.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه ما بر حفظ و گسترش سیاست همسایگی توجه داریم، گفت: یکی از جلوه‌های همسایگی همکاری دفاعی و امنیتی و نظامی است. نیروهای مسلح با همه کشورهای منطقه برای اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی آماده همکاری بوده و هستند و دست نیروهای مسلح منطقه را به گرمی می‌فشارند تا منطقه و خلیج فارس را از حضور بیگانگان بی‌نیاز کنند تا امنیت منطقه به دست خود نیروهای منطقه حفظ شود؛ چرا که حضور نیروهای بیگانگان مسئله‌ساز است، نه حل‌کننده مسائل.
رئیسی یادآور شد: نیروهای مسلح ما از هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و تغییر مرزها جلوگیری کردند و در این کار موفق بودند. حفظ حقوق ارامنه و وضعیت مرزها کاملاً مورد تأکید ماست. در عراق آغاز خلع سلاح گروه‌های مسلح حرکت مثبتی است. نیروهای مسلح ما نماینده اعزام کنند تا از این امر اطمینان حاصل شود که هیچ گروه و افراد مسلح غیرقانونی در اطراف مرز ایران و در اقلیم کردستان وجود ندارد.
وی گفت: بارها اعلام کردیم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی برای کشورهای منطقه امنیت‌ساز نیست. تمام ملت‌ها امروز نسبت به رژیم صهیونسیتی نفرت دارند. اگر افرادی یا حکومت‌هایی تصور می‌کنند عادی‌سازی روابط می‌تواند مسائل را عادی کند، این‌طور نخواهد بود. این خنجری بر پشت ملت فلسطین است و ملت فلسطین و سازمان‌های مقاومت در فلسطین آن را نخواهند بخشید.
رئیسی گفت: راهکار فلسطین عادی‌سازی روابط و قراردادهای شرم‌الشیخ و اسلو و کمپ دیوید نیست؛ راهکار همان است که رهبری انقلاب اعلام کردند که رأی دادن همه ملت فلسطین از مسلمان، مسیحی و یهودی برای حکومت این کشور است‌.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی