[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آزادراه شیراز- اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه شیراز- اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی کشور و دنیاست. به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز- اصفهان افزود: پیش‌بینی ما این است که در آزادراه شیراز- اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز- اصفهان کاهش شدید تصادفات جاده‌ای را خواهیم داشت و رانندگان می‌توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.
وی ادامه داد: هم‌اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب شده در طول مسیر و خط‌کشی‌های آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهم‌ترین اتفاق حمل و نقلی خود، یعنی بهره‌برداری از طولانی‌ترین آزادراه کشور آماده می‌شود.
وی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز- اصفهان را افزون بر 250هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است، یک مسیر میان‌بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب می‌شود که نسبت به محور فعلی بین این دو استان حدود 135 کیلومتر کوتاه‌تر شده و زمان سفر بین مراکز این دو استان را نیز 2 ساعت کاهش می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر 100میلیون لیتر بنزین، معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش می‌دهد.
خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس‌دهی به استان‌های فارس و اصفهان، 2 شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از آزادراه شیراز- اصفهان یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور شاهد خواهیم بود.
خادمی اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز می‌رسد، در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

وی گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در این زمینه داده‌اند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده و جلسه انتهایی هماهنگی بهره‌برداری از این پروژه را با حضور تمام دستگاه‌هایی که باید خدمات ارائه دهند، خواهیم داشت و محل استقرار موقت هریک از دستگاه‌ها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.
پیشرفت 75 درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز- اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با اشاره به پیشرفت افزون بر 75 درصدی قطعه هفت این آزادراه گفت: با توجه به اینکه 6 قطعه نخست این آزادراه به اتمام رسیده و برای اینکه مردم بتوانند دسترسی بهتری به آزادراه داشته باشند، اجرای قطعه هفت را نیز در برنامه اجرایی امسال مصوب کردیم. 
خادمی افزود: با توجه به اقداماتی که از قبل پیش‌بینی شده بود، هم‌زمان با بهره‌برداری از 6 قطعه نخست آزادراه، بخش عمده قطعه هفت را نیز آماده خواهیم کرد و به زیر بار ترافیک خواهیم برد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی