[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تربیت نیروی متخصص در پاسخ‌گویی به شبهات جوانان، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در همایش تابستانه جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان فارس، حضور طلاب در مساجد را نوعی جهاد دانست و تصریح کرد: تربیت نیروهایی که پاسخ‌گوی مباحث و شبهات به ویژه برای نسل جوان باشند، می‌بایست در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار گیرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در همایش تابستانه جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس، ضمن قدردانی و تشکر از زحمات مدرسین حوزه‌های علمیه استان، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم تأمین مسکن برای عموم مردم است. به عنوان دلسوزان نظام و همیاران دولت، عدم وجود اهتمام لازم را گزارش دهید.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز، افزود: تلاش خود را برای اقامه فریضه نماز در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی به کار گرفته‌ایم و در مقابل نیز توقع داریم طلبه‌های حوزوی، بدون چشمداشت به موارد دنیوی، مساجد را خالی نگذارند؛ مساجد بدون امام جماعت فاقد ظرفیت و پتانسیل ذاتی خود است.
وی، حضور طلاب حوزوی در مساجد را نوعی جهاد معرفی کرد و اظهار داشت: همواره در مباحث سخت‌افزاری و زیربنایی در حد توان، حمایت کرده و خواهیم کرد؛ در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان نیز مباحث مرتبط با زیرساخت‌های مساجد از جمله خانه عالم در کنار مساجد در دستور کار قرار دارد.
دکتر ایمانیه، بهترین منبع مالی برای پشتوانه مسائل دینی و عقیدتی را وقف عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات موجود مساجد و حوزه‌ها با استفاده صحیح از موقوفات رفع یا تسهیل می‌شود.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه تصریح کرد: تربیت نیروهایی که پاسخ‌گوی مباحث و شبهات، به‌ویژه برای نسل جوان باشند، می‌بایست در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار گیرد؛ تبیین صحیح مواردی همچون ازدواج، کسب درآمد حلال، فرزندآوری، استحکام خانواده و سایر مسائل اجتماعی از وظایف طلاب جوان، خوش‌سلیقه و خوش‌فکر حوزه‌های علمیه است.
وی در ادامه به قانون مولدسازی اموال و املاک سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه لیست املاک و دفاتر این مجموعه را جمع‌بندی کند تا همانند قانون مولدسازی، با تجمیع و تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده برای آنها، بخشی از مشکلات سخت‌افزاری حوزه‌های علمیه را مرتفع کند.
استاندار فارس در انتها تصریح کرد: شرایط تحصیل هم‌زمان علوم حوزوی و علوم دانشگاهی با انعقاد تفاهم‌نامه با برخی دانشگاه‌ها فراهم شود؛ با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها مشکلات پیش روی این افراد تسهیل و شرایط تحصیل هم‌زمان آنها فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی