[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیام روشن استعدادهای برتر فارس به مسئولان ، روزنامه شیراز نوین

ورزش فارس علی‌رغم تمام ضعف‌ها و کمبودها، به خصوص در مسائل مالی و امور زیرساختی، آن‌قدر استعداد دارد که همواره می‌تواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.
این یک شعار نیست و حقیقتی اثبات‌شده در همه دوران است. درست است که در رشته‌هایی که در آنها پول حرف اول را می‌زند(و معمولاً آغشته به فساد نیز هست) نمی‌توان فقط به استعداد و توانایی‌های فنی بسنده کرد، اما در سایر رشته‌ها مسئله فرق می کند.
مسابقات ورزشی استعدادهای برتر کشور هفته گذشته به پایان رسید و استان فارس با 80 مدال، پس از تهران مقام دوم کشور را کسب کرد؛ اتفاقی بزرگ و پیامی روشن برای مسئولان ورزش استان و کشور که نشان داد این استان معدن استعداد است.
اما بودجه‌ها و زیرساخت‌ها، به هیچ عنوان تناسبی با ظرفیت‌های فنی و توانمندی‌های مربیان و ورزشکاران استان ندارد؛ به همین دلیل است که خیلی از این استعدادها پیش از رسیدن به موعد برداشت از صحنه ورزش خارج می‌شوند. مشکلات زندگی و دغدغه‌های معیشتی اجازه نمی‌دهد آنها بتوانند ورزش را به صورت حرفه‌ای ادامه دهند؛ خیلی از آنها در بهترین حالت، می‌توانند ورزش را به صورت غیرحرفه‌ای در کنار سایر مسائل روزمره‌شان دنبال کنند که باز هم جای شکر دارد، اما برخی از این ورزشکاران ممکن است به کلی ورزش را رها کرده و به راه‌های دیگری هم کشیده شوند.
به‌جز فقدان حمایت‌های مالی و رفع نشدن مشکلات معیشتی، وضعیت زیرساخت‌ها هم به گونه‌ای است که زمینه‌های رشد را ناهموار می‌کند. بچه‌ها برای ادامه ورزش حرفه‌ای می‌بایست هزینه‌های زیادی را برای استفاده از ضعیف‌ترین زیرساخت‌ها و تجهیزات پرداخت کنند و در چنین شرایطی، بقا در ورزش نیاز به اراده‌ای پولادین دارد که تعداد انگشت‌شماری از آن برخوردارند؛ همین تک‌ستاره‌هایی که در ورزش استان در گذشته و حال وجود داشته‌اند.
تصور کنید که اگر وضعیت زیرساخت‌ها و حمایت‌ها «فقط کمی» بهتر شود، تعداد قهرمانان مدال‌آور ما تا چه اندازه می‌تواند افزایش پیدا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی