[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

محور شرقی شیراز، قرارگاه بزرگ سازندگی، روزنامه شیراز نوین

آیین بازدید از بزرگ‌راه شهید استوار و پل مولوی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری شیراز برگزار شد.
این بازدید با حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز و رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز انجام شد. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید بر اهمیت این پروژه در تسهیل ترافیکی محور شرقی شیراز تأکید کرد.
رضا محمدیان با تقدیر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارکنان شهرداری و به ویژه پرسنل سخت‌کوش سازمان عمران افزود: بزرگ‌راه مولوی به طول 5 کیلومتر و پانصد متر با عرض 80 متر پیشرفت اجرایی مطلوبی داشته و اجرای پیاده‌راه با عرض 15 متر از نقاط قوت آن است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌راه شهید استوار اولین رینگ ضلع شرقی شهر محسوب می‌شود و تأثیر دوچندانی در تسهیل ترافیک و توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه خواهد داشت.
محمدیان با اشاره به این موضوع که اجرای این پروژه مستلزم عملیات خاک‌برداری سنگینی بود، اظهار داشت: عملیات احداث این بزرگ‌راه در تکمیل رینگ شرقی شیراز صورت می‌گیرد و بر همین اساس بیش از یک متر از خاک طبیعی برداشته شد و با مصالح مناسب آماده‌سازی گردید. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به احداث یک پل روی رودخانه خشک در مسیر اجرای این پروژه گفت: قبل از بارش‌های پاییزی عملیات اجرای فونداسیون، ستون‌های پل و قسمتی از سقف پل مولوی انجام می‌شود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در این بازدید با ارائه توضیحاتی گفت: عملیات خاک‌برداری این پروژه از اواخر خردادماه انجام شده و روند تملک از سر پل مولوی تا بلوار کفترک به طول یک کیلومتر و پانصد متر پایان پذیرفته است. علی حسین عباسی با بیان اینکه این پروژه در قرینگی بزرگ‌راه حسینی الهاشمی و در محور شرقی شیراز اجرا می‌شود، اظهار داشت: با احداث این بلوار شمال دروازه قرآن و تونل سعدی به بلوار خلیح فارس متصل می‌شود و نقش ارزنده‌ای در محرومیت‌زدایی شرق شیراز، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و انتقال ترافیک محدوده مرکزی شهر دارد.
او با اظهار امیدواری مبنی بر بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال جاری گفت: به‌موازات اجرای این بزرگ‌راه، عملیات احداث دو پیاده‌راه سلامت با عرض 15 متر به همراه فضای سبز اجرا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی