[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توجه ویژه به تغذیه دانش‌آموزان، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، جمهوری اسلامی ایران را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند. وی همچنین غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تأکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در آیین استانی زنگ آغاز سال تحصیلی مدارس استان فارس در دبیرستان پسرانه رازی منطقه چهار آموزش و پرورش شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش به‌ویژه شهدای دانش‌آموز، شهید کشاورز، شهید سرایداران و شهید لری گویینی، آرامش و امنیت امروز را مرهون خون‌های پاکی که در سنوات مختلف پس از انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شده، دانست و گفت: لذا شما وظیفه دارید پیشرفت و رشد کشور را رقم بزنید.
استاندار فارس در ادامه بر توجه به مسائل سخت‌افزاری مدارس اشاره کرد و از جمع‌آوری کامل مدارس کانکسی و ناایمن در فارس خبر داد و گفت: تلاش می‌شود به زودی این‌گونه مدارس از طریق اعتبارات مولدسازی و با همکاری و همت خیران از آموزش و پرورش این استان برچیده شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان خطاب به مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و اولیای مدرسه گفت: امسال توجه ویژه‌ای به تغذیه دانش‌آموزان، به‌ویژه در نقاط محروم و آسیب‌پذیر شود؛ خیران برای کمک در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و دولت نیز کمک می‌کند.
وی ادامه داد: بهداشت دانش‌آموزان امسال با تلاش‌های واحدهای بهداشت مدارس و تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد تا در محیطی سالم تحصیل کنند. دکتر ایمانیه بر ضرورت توجه به ورزش دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه مثلثی از خیران، آموزش و پرورش و دولت برای تأمین امکانات و فضای ورزشی مورد نیاز مدارس شکل گیرد.
وی غیر از بعد جسمی و سلامت دانش‌آموزان، بر ضرورت توجه و پرورش بعد روحی و معنوی آنها نیز تأکید کرد و گفت: سال گذشته این بعد از شخصیت دانش‌آموزان مورد جنگ همه‌جانبه دشمن قرار گرفت و البته با شکست مفتضحانه آنان همراه بود که به آن اذعان نیز کردند. استاندار فارس ادامه داد: اما این پایان تلاش‌های دشمن نیست و نبرد حق و باطل همچنان تداوم دارد؛ بنابراین باید هویت دینی و ملی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اسلام و ایران را عاشقانه دوست بدارند و این نیازمند تقویت مطالعه و تلاش و همکاری مربیان به ویژه دبیران پرورشی و دینی است. او از مسئولان آموزش و پرورش فارس خواست تا توجه به روح و معنویت جهاد تبیین را جدی بگیرند و در این مسیر آشنا شدن دانش‌آموزان با پیشرفت‌های کشور را دنبال کنند.
استاندار فارس تأکید کرد: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از پیشرفت‌های پزشکی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها انجام شود.
دکتر ایمانیه این سرزمین را سرشار از استعداد و خلاقیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید زمینه را برای بروز و شکوفا شدن این استعدادها و خلاقیت‌ها فراهم کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی