[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جنون تاکتیکی ژاوی؛ مثل بارسای گواردیولا!، روزنامه شیراز نوین

بارسلونا در دیداری که به نظر می‌رسید تسلیم سلتا خواهد شد در 9 دقیقه ورق را برگرداند. این بدون تصمیمات دیوانه‌وار ژاوی غیرممکن بود. به گزارش ورزش سه، «ژاوی بازهم تعویض‌هایی هوشمندانه انجام داد؛ او به طور مداوم در حال بهبود شرایط تیمش است و این کار آسانی نیست». این حرف‌های رافا بنیتس خلاصه‌ای از عملکرد عالی سرمربی بارسلونا برای واکنش نشان دادن به شکست 0-2 تیمش 10 دقیقه به پایان بازی بود.
ژاوی پنج تعویض انجام داد و فقط یک تغییر اجباری بود؛ گاوی جای فرانکی دی‌یونگ مصدوم. اولین تغییرات ژاوی با 2 تعویض بعد از وقت استراحت بود و با آنها، اولین اصلاح تاکتیکی بزرگ شروع شد.  
ورود رونالد آرائوخو و لامین یامال روند کار را تا حدی تغییر داد. مارکوس آلونسو و اوریول رومئو روی نیمکت رفتند؛ به عبارتی یک مدافع میانی و یک وینگر وارد شدند و یک دفاع چپ و یک هافبک دفاعی از میدان بیرون رفتند.
بارسا در نیمه دوم در نتیجه این تغییرات با دفاعی متشکل از سه مدافع میانی کار کرد. یامال و فران تورس به‌عنوان وینگرهای کاذب و کانسلو به‌عنوان یک هافبک دیگر در کنار گاوی قرار گرفت. ژوائو فلیکس و گوندوگان نیز به حمله نزدیک‌تر شدند؛ دومی به عنوان رابط لواندوفسکی.
این ترکیب دچار تغییر شد زمانی که پانزده دقیقه بعد، بالده به‌جای کریستنسن وارد بازی شد. خط سه‌نفره حفظ شد، اما حالا بالده یک وظیفه تهاجمی بسیار واضح داشت و باعث شد فران به مرکز زمین متمایل شود. تعداد بازیکنان در مرکز بیشتر شد تا فضاهایی را پیدا کنند که قبلاً بسته به نظر می‌رسید.
تیم همچنان جواب نمی‌داد و ژاوی تصمیمی جدید گرفت و رافینیا را وارد زمین کرد. فران بیرون رفت و موقعیت‌ها دوباره عوض شد؛ این بازیکن برزیلی بین یامال و لواندوفسکی قرار گرفت و تا حدودی موقعیت گوندوگان را به عقب‌تر متمایل کرد. سمت چپ نیز کاملاً برای اضافه شدن بالده آزاد شد.
به طور خلاصه، بارسا در دقایق پایانی با پنج بازیکن هجومی(گوندوگان، ژوائو فلیکس، رافینیا، لامین یامال و لواندوفسکی) و یک هافبک یعنی گاوی، بازگشتی غیرمنتظره را تکمیل کرد؛ تصمیمات هوشمندانه ژاوی این بار هم کارساز بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی