[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جنجال سقف بودجه به لیگ آزادگان رسید!، روزنامه شیراز نوین

باشگاه مس کرمان نتوانست قرارداد دو بازیکن جدید خود را به‌ثبت برساند و آنها از جمع نارنجی‌پوشان جدا شدند.
به گزارش فوتبال 360، لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که مسئولان قانون‌گذار فوتبال ایران، در شرایطی مشابه مسابقات لیگ برتر، برای رقابت‌های لیگ آزادگان هم سقف بودجه تعیین کرده‌اند تا با این حربه قانونی به نوعی از انجام هزینه‌های غیرمتعارف جلوگیری شود. براساس قانون به تصویب‌رسیده، هر تیم شرکت‌کننده در لیگ دسته اول فوتبال ایران مجاز است تا سقف 35 میلیارد تومان هزینه کند و اگر تیمی بتواند مجوز ملی و حرفه‌ای دریافت کند، این رقم به 45 میلیارد تومان می‌رسد. همچنین به مانند رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌ها تا 50 درصد درآمد حاصل از فروش بازیکنان می‌توانند افزایش سقف بودجه داشته باشند.
مس کرمان که فصل گذشته همراه با تیم نفت مسجدسلیمان از رقابت‌های لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد، در سودای آن بود تا بتواند بازگشتی آسانسوری به سطح اول فوتبال ایران داشته باشد؛ همین مسئله باعث شد تا مسی‌ها فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود را با جذب بازیکنان سرشناس از تیم‌های مختلف دنبال کنند و موفق شدند در این زمینه با بازیکن شاغل در فصل گذشته لیگ برتر هم به توافق برسند و با آنها قرارداد همکاری امضا کردند که ارقام توافق‌شده بیش از سقف حد بودجه مجاز بوده است!
علی‌رضا ابراهیمی، مدافع سابق پرسپولیس که فصل گذشته در نساجی مازندران حضور داشت، یکی از خریدهای تابستانی مس کرمان به شمار می‌رود و در کنار او، امیرحسین یحیی‌زاده از ملوان بندرانزلی، مهران امیری و مجتبی لطفی از خیبر خرم‌آباد، ایمان رازانی، رضا نبی‌زاده و علی وزیری‌پناه از استقلال خوزستان و البته میرهادی میرجوان از آلومینیوم اراک از جمله خریدهای مس کرمان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند. مدیران باشگاه مس رفسنجان با توجه به قانون سقف بودجه، حالا در نظر دارند تا ارقام قرارداد بازیکنان جدید خود را کاهش بدهند، اما 2 بازیکن حاضر به توافق نشدند و همین مسئله باعث شد تا همکاری طرفین خیلی زود به پایان برسد! کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی مشغول بررسی شرایط نقل‌وانتقالاتی تیم‌های لیگ برتری است و گفته می‌شود که بعد از تیم‌های لیگ برتری، نوبت به تیم‌های لیگ‌یکی خواهد رسید تا کارنامه‌شان در بازار تابستانه مورد بررسی قرار بگیرد و تخطی‌های احتمالی آنها از قوانین نقل‌وانتقالات هویدا شود. مدیران باشگاه مس کرمان برای آنکه به سرنوشتی مشابه سپاهان اصفهان گرفتار نشوند، فعالیت خود را برای کاهش رقم قراردادهایشان را آغاز کرده‌اند، اما در این مسیر نتوانسته‌اند موفقیت چشمگیری داشته باشند.
علی‌رضا ابراهیمی و میرهادی میرجوان که 2 خرید لیگ برتری مس کرمان محسوب می‌شوند، با وجود آنکه در تمرینات تیمشان در اردوی پیش‌فصل حضور فعالی داشتند و حتی ابراهیمی در هفته نخست برای تیم جدیدش برابر داماش گیلان به میدان رفت، گفته می‌شود که در زمینه اصلاح رقم قرارداد خود با مدیران باشگاه مس به توافق نرسیده‌اند و همین مسئله باعث شده تا آنها جدایی زودهنگامی را از تیم کرمانی داشته باشند. با توجه به اینکه قطع همکاری ابراهیمی و میرجوان بعد از پایان مهلت پنجره تابستانه بوده، این 2 بازیکن تا نیم‌فصل باید چشم‌انتظار انتخاب تیم جدید خود باشند. 
جالب آنکه گفته می‌شود مسی‌ها به دنبال جذب محمدصادق بارانی هم بوده‌اند که به واسطه قانون سقف بودجه نتوانسته‌اند هافبک فصل گذشته ملوان بندرانزلی را به خدمت بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی