[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بررسی ۴۰۰ پرونده در کمیسیون قانونی ماده ۲۰، روزنامه شیراز نوین

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از بررسی بیش از 400 پرونده در کمیسیون قانونی ماده 20، در نیمه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری، بیش از 400 پرونده در هشت کمیسیون قانونی «ماده 20 امور ‌داروخانه» بررسی شده است، گفت: نشست‌های کمیسیون ماده 20 دانشگاه، با حضور رئیس دانشگاه یا نماینده او، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه، نماینده انجمن داروسازان، نماینده سازمان نظام پزشکی استان و یک داروساز آزاد به دعوت رئیس دانشگاه، برگزار می‌شود.
او افزود: در این کمیسیون‌‌ها، به بیش از 130 پرونده مربوط به موافقت‌ اصولی و صدور پروانه‌ تأسیس داروخانه و 50 گواهی تشخیص صلاحیت مسئول فنی شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها رسیدگی شده است.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ایجاد فرایندهای جدید با هدف تسریع در پرونده‌های تأسیس داروخانه در کمیسیون ماده 20 و رضایتمندی متقاضیان اظهار کرد: پس از طرح موضوع و با موافقت همه اعضا، موضوع تفویض اختیار این فرایند از کمیسیون قانونی ماده 20 امور ‌داروخانه‌ها به معاونت غذا و دارو واگذار شد. دکتر راعی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی، یکی دیگر از مواردی است که در این کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود، افزود: در راستای نظارت و بازدید بازرسان این معاونت از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی تحت پوشش، 53 پرونده به کمیسیون ماده 20 ارجاع شد و پس از صدور آرای صادره، برای رسیدگی به تخلف‌‌های آنان به مراجع ذی‌صلاح معرفی شده است. او با اعلام افزایش داروخانه‌های منتخب در شهر شیراز افزود: در راستای توزیع عادلانه دارو و افزایش دسترسی بیماران به داروهای خاص، پس از بررسی احراز شرایط عمومی متقاضیان، 184 پرونده در کمیسیون مطرح و برای داروخانه دارای شرایط اختصاصی، مجوز توزیع داروهای تالاسمی و هموفیلی، هورمون رشد، بیماران شیمی‌درمانی، داروهای پیوند، داروهای نازایی، داروهای حاجب، داروهای بیماران MS و CF صادر شد. در این کمیسیون، پرونده‌های دیگری مانند «تبدیل وضعیت داروخانه‌ها به شبانه‌روزی»، «درخواست صلاحیت قائم مقامی مسئول فنی»، «درخواست معرفی جانشین مؤسس داروخانه» و سایر امور مربوط به داروخانه‌های تحت پوشش، مطرح و بررسی می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی