[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افزایش سه‌برابری برداشت بادام در بیضا، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت بالغ بر 54 تن بادام از سطح باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت بادام نسبت به سال قبل افزایش 3.6 برابری داشته است. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی بیان کرد: در سال جاری سطح باغ‌های بارور بادام در این شهرستان 54 هکتار است که از این سطح 42 هکتار به باغ‌های آبی و 12 هکتار به باغ دیم اختصاص دارد.
وی افزود: برداشت بادام از اوایل شهریورماه آغاز شد و تا ابتدای مهرماه پایان یافت. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: با برداشت این مقدار بادام، بیش از 64میلیارد ریال عاید کشاورزان بیضا شد. به گفته او، عمده ارقامی که در بیضا کشت می‌شوند، رقم‌های دیرگُل سنگی و مامایی است. مؤیدی با اشاره به اینکه درخت بادام قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب‌دار و کشت به‌صورت دیم را داراست، خاطرنشان کرد: بادام از درختان کم‌آب‌بر است که از نظر اقتصادی می‌تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بهبود نسبی وضعیت بارندگی‌ها در سال گذشته که منجر به آب‌رسانی بهتر به باغ‌های بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول به‌باغی از عوامل مؤثر در بهبود عملکرد درختان بادام در این بازه زمانی بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی