[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میوه‌ای که به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند، روزنامه شیراز نوین

دانشمندان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند در حال انجام تحقیقی با استفاده از پودر فیجوا برای کمک به کاهش وزن و معکوس کردن پیش‌دیابت با هدف پیشگیری از دیابت نوع ۲ در بزرگسالان در معرض خطر هستند.
به گزارش بهداشت نیوز، از آنجایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در نیوزیلند تحت تأثیر دیابت نوع ۲ قرار دارند، یافتن اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این چالش مهم سلامتی بسیار مهم است اما آیا می‌توان راه‌حلی یافت؟
تحقیقی به‌نام فردیناند، یک برنامه کاهش وزن و حفظ وزن ۶ ماهه است که طی آن به بزرگسالان مبتلا به قند خون بالا هر روز حدود یک گرم پودر میوه کامل فیجوا(یا یک دارونما) داده می‌شود. محقق اصلی و استادیار، جنیفر مایلز چان که خود را «خو گرفته به فیجوا» توصیف می‌کند، در مورد پتانسیل پودر فیجوا برای معکوس کردن پیش دیابت هیجان زیادی دارد. از نظر تئوری، پودر فیجوا فواید کاهش وزن را افزایش می‌دهد و منجر به بهبود سطح قند خون می‌شود. یک تحقیق کوتاه‌مدت در ایران به فواید فیجوا برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره کرده است. تحقیق فردیناند براساس این تحقیق ایرانی، به‌عنوان اولین کارآزمایی بالینی بلندمدت در جهان روی فواید فیجوا با هدف معکوس کردن خطر ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به پیش‌دیابت(افرادی که قند خون بالا دارند، اما هنوز دیابت ندارند) بنا خواهد شد.
در دو ماه اول تحقیق، شرکت‌کنندگان شاید ۵تا ۱۰ درصد از وزن خود را از طریق یک برنامه جایگزین وعده‌های غذایی رایگان مانند سوپ‌ها، شیک‌ها و فرنی‌ها همچنین ماکارونی و غذاهای برنجی، تحت نظارت یک متخصص تغذیه از دست ‌بدهند، سپس طی چهار ماه آینده بر حفظ این کاهش وزن تمرکز خواهد شد.
براساس آزمایش قند خون ناشتا، شرکت‌کنندگان باید دارای اضافه وزن یا چاقی باشند، در سنین ۱۸ تا ۷۰ سال و در معرض خطر بالای دیابت نوع ۲(اما فاقد دیابت) باشند.
مایلز چان می‌گوید: ما در واقع می‌خواهیم به افرادی که در مرز ابتلا به دیابت هستند کمک کنیم تا خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند، اما بسیاری از مردم ممکن است از بالا بودن سطح قند خون خود آگاه نباشند؛ بنابراین لازم نیست از قبل بدانید که آیا پیش دیابت دارید یا خیر. ما می‌توانیم آن را برای شما آزمایش کنیم.
شرکت‌کنندگان علاوه بر پتانسیل معکوس کردن خطر دیابت و فواید بی‌شمار کاهش وزن، اطلاعات بیشتری در مورد سلامت خود خواهند یافت. شرکت‌کنندگان توصیه‌های رژیم غذایی و کاهش وزن گسترده، آزمایش‌های دقیق خون، اسکن ترکیب بدن و بررسی قند را دریافت خواهند کرد.
مایلز چان خاطر نشان کرد: مزیت اضافه‌شده، دو ماه وعده‌های غذایی رایگان است.
این تحقیق با حمایت چالش ملی علوم تغذیه با ارزش بالا، توسط واحد تغذیه انسانی دانشگاه با همکاری یکی از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی نیوزیلند، مؤسسه مالاگان و تحقیقات گیاهی و غذایی در حال انجام است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی