[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طلسم کاروان ایران شکست صید اولین مدال طلا توسط والیبالیست‌ها، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی والیبال ایران با ارائه یک نمایش حساب‌شده چین را شکست داد و اولین طلای کاروان کشورمان در هانگژو را به دست آورد. به گزارش ورزش سه، تیم‌های ملی والیبال مردان ایران و چین به ترتیب با برتری برابر قطر و ژاپن توانستند خود را به فینال مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو چین برسانند تا دیروز سه‌شنبه و از ساعت ۱۵ به وقت ایران مقابل یکدیگر قرار بگیرند.
تیم ملی والیبال با 2 پیروزی برابر نپال و بحرین در دور مقدماتی و 2 پیروزی در دور پلی آف و نیمه‌نهایی مقابل تایلند و قطر خود را به فینال رساند تا چهارمین فینال پی در پی خود را در بازی‌های آسیایی تجربه کند.
شاگردان بهروز عطایی در تیم ملی والیبال ایران خیلی خوب کار کرده‌اند و سرمربی تیم ملی با به کارگیری از تمامی بازیکنان فشار کمتری به ملی‌پوشان وارد کرد. تیم ملی که در سال‌های گذشته چین را شکست داده، امیدوار بود این‌بار نیز همانند فینال انتخابی المپیک توکیو که در این کشور برگزار شد، یک بار دیگر آنها را شکست دهند و سومین قهرمانی خود را در این تورنمنت به دست بیاورد. تیم ملی والیبال ایران با داشتن ستاره‌های آماده‌ای همچون امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل نژاد و سید محمد موسوی می‌خواست یک جام را پس از چند ناکامی به هواداران خود هدیه کند و با روحیه‌ای مضاعف راهی انتخابی المپیک در کشور برزیل شوند.
از طرف دیگر چین که همانند ایران و فقط یک ست در این رقابت‌ها از دست داده بود؛ این تیم پس از آنکه آنها تیم دوم خود را برای قهرمانی آسیا به ارومیه فرستاد، توانست با تیم اصلی به هدف اول خود یعنی حضور در فینال بازی‌های آسیایی برسد، اما برای رسیدن به هدف دوم خود یعنی قهرمانی کار سختی برابر ایران داشت.
آخرین باری که چینی‌ها در بازی‌های آسیایی به قهرمانی رسیده‌اند به سال ۱۹۹۸ و بازی‌های آسیایی بانکوک برمی‌گردد. همچنین در سال ۲۰۰۶ و دوحه قطر هم آخرین حضور آنها در فینال بازی‌های آسیایی بوده که به کره جنوبی بازی را واگذار کردند. ستاره این تیم جین این ژانگ است که در تمامی بازی‌های چین در این رقابت‌ها امتیازآورترین بازیکن تیمش بوده است و چینی‌ها خیلی به درخشش او در بازی با ایران امید داشتند. برنده این دیدار علاوه بر قهرمانی یک مدال طلا به کاروان کشورش نیز در جدول مسابقات اضافه می‌کرد و در پایان این تیم ایران بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.
*ست اول: ایران ۱۹ - چین ۲۵
آغاز بازی با اعتراض بازیکنان ایران و کادرفنی به داوری آغاز شد و تیم‌ها تا امتیاز ده پایاپای پیش رفتند، اما از اینجا بود که چینی‌ها با درخشش جیانگ چوآن قطر پاسور شماره 2 خود و جین این ژانگ و پاسوری باتجربه چون یائو چت اختلاف را به چهار رساندند و در ادامه هرچه تیم ملی ایران تلاش کرد تا به امتیازات چین برسد، در این امر ناکام بود. در این ست امین اسماعیل نژاد بار‌ها توسط مدافعین چینی دفاع شد و جای خود را به صابر کاظمی داد و شاید بتوان گفت شهروز همایون فر منش و حضرت پور بهترین بازیکنان ایران در ست اول بودند. چینی‌ها در این ست سرعتی‌زن‌های ایران را با سرویس های خوب از کار انداخته بودند و سید محمد موسوی نیز ضعیف کار کرد.
*ست دوم: ایران ۲۵ - چین ۱۴
آغاز این ست با سرویس‌های خوب سید محمد موسوی همراه بود و ایران توانست سه امتیاز پیش بیفتد، اما چینی ‌ا با دفاع‌های خوب و آبشارهای جیانگ چوآن به بازی برگشتند تا اینکه دوباره سید و شهروز همایون فرمنش ستاره ایران در این ست پشت خط سرویس رفتند تا با سرویس‌های دیدنی کار چین در ست دوم را یک‌سره کنند و ایران برنده این گیم شود. شهروز همایونفر منش، بهترین بازیکن ایران در این ست و ست قبلی بوده است؛ شهروز همایونفر از امتیاز ۱۶ بر ۱۳ پشت خط سرویس رفت و با امتیاز ۲۴ بر ۱۳ سرویس را تحویل داد. در اواسط ست نیز صابر کاظمی به‌جای امین اسماعیل نژاد وارد زمین شد و احتمالاً در ست بعدی نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
*ست سوم: ایران ۲۵ - چین ۲۲
ایران که از برد ست قبل قبل روحیه خوبی گرفته بود در گیم سوم هم کار را عالی آغاز کرد و با آبشارهای خوب سید محمد موسوی، شهروز همایون فرمنش و پاس‌های جفت و جور محمد طاهر وادی عرصه را بر تیم چین تنگ کرد تا ست سوم هم برای ایران باشد و در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. در این ست صابر کاظمی از ابتدا به‌جای امین اسماعیل نژاد در ترکیب بود و‌ خوب کار کرد، شهروز همایون فرمنش نیز همانند 2 ست قبل کم‌اشتباه بود و همچنان مرد اول ایران در این بازی است.
*ست چهارم: ایران ۲۶ - چین ۲۴
در این ست که ست پایانی مسابقه بود تیم ملی والیبال با استفاده از سرویس‌های خوب صابر کاظمی و امیر حسین اسفندیار توانست در 2 مقطع چهار امتیاز جلو بیفتد، اما چینی‌ها هم هر بار توانستند به ایران برسند ولی در نهایت با چند اشتباه چینی‌ها و امتیاز آخر محمد ولی زاده روی سرویس دیدنی وادی ایران برای سومین بار عنوان قهرمانی مسابقات بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی