[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایـران در مسیـر قهرمانـی، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی امید با شکست تایلند به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی رسید. به گزارش ورزش سه، تیم ملی امید ایران پس از صدرنشینی در گروه خود، دیروز چهارشنبه به مصاف تایلند رفت و با پیروزی برابر این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. 
تیم ملی امید ایران دیروز در حالی به مصاف تایلند رفت که سامان فلاح را به دلیل مصدومیت در ‌اختیار نداشت و سینا شاه عباسی در عمق خط دفاعی قرار گرفت. 
دیگر تغییر تیم کلی کشورمان نسبت به بازی قبل حضور ثابت ارسلان مطهری در ترکیب تیم ملی بود؛ ایران برای این مسابقه انگیزه‌های زیادی داشت و امیدوار بود با شروعی موفق در مرحله حذفی برای رقبا خط و نشان بکشد.
ترکیب ایران: 
سیدحسین حسینی، سینا شاه عباسی(یاسین سلمانی '78)، سیدمجید نصیری، محمد خدابنده لو، امیر جعفری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امید حامدی فر(فردین یوسفی '46)، محمد عمری(محمدحسین اسلامی'62)، مهدی ممی زاده، ارسلان مطهری، سرمربی: رضا عنایتی.
گل اول: دقیقه 13- امیر ارسلان مطهری با سماجت و پیگیری فوق‌العاده روی پای دروازه‌بان تایلند رفت و بلاک کردن پاس گلر این تیم گل اول ایران را به ثمر رساند.
گل دوم : دقیقه ۸۰ -  تیم ملی ایران روی حرکت خوب مهدی ممی زاده صاحب موقعیت پنالتی شد که یاسین سلمانی با ضربه زمینی و محکم توپ را به گل تبدیل کرد.
لحظات حساس:
دقیقه 3: بازیکنان تایلند روی حرکت غافلگیرانه ضربه‌ای به سمت دروازه ایران شلیک کردند که حسینی با واکنش مناسب توپ را دفع کرد.
دقیقه 30: چند پاس کوتاه از بازیکنان ایران و در نهایت پاس در عمق مطهری در زاویه بسته به ممی زاده رسید و ضربه این بازیکن توسط گلر تایلند مهار شد.
دقیقه 38: استفاده بازیکنان تایلند از فضای پشت مدافعان ایران با شوت مهاجم این تیم همراه شد که توپ وارد دروازه شد، اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.
دقیقه 45: باز هم ضدحمله بازیکنان تایلند و در موقعیت تک به تک حسینی توپ را مهار کرد.
دقیقه 49: پاس بلند سیدحسین حسینی مستقیم به پشت مدافعان تایلند ارسال شد و ارسلان مطهری از زاویه بسته و در شرایط تک به تک دروازه تایلند را تهدید کرد که دروازه‌بان این تیم مانع گل شدن توپ شد.
دقیقه 61 : ضربه آزاد خطرناک بازیکن تایلند در بین راه توسط گودرزی به کرنر فرستاده شد؛ در ادامه این ضربه کرنر به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه 63: بازهم حمله خطرناک تایلند که سینا شاه عباسی پاس کوتاه بازیکن این تیم را برید و مانع خلق موقعیت شد.
دقیقه 70: پاس‌های پرتعداد بازیکنان ایران در نهایت با سانتر جعفری همراه شد که ضربه سر اسلامی در آغوش گلر تایلند قرار گرفت.
شرح نیمه نخست: 
تیم ملی تایلند تیم خطرناکی نشان داد و روی ضدحملات از سرعت بالایی برخوردار هستند، ناهماهنگی نصیری و شاه عباسی باعث شد که سید حسین در این بازی چندین واکنش خوب نشان دهد تا تیم ملی دست بالا را در این مسابقه داشته باشد، ارسلان مطهری در این مسابقه علاوه بر گل مهمی که به ثمر رساند نقش محوری ایفا می‌کند و با عقب آمدن و توپ‌گیری بازیکنان کناری، ایران را صاحب موقعیت می‌کند.
رضا عنایتی و بازیکنان تیم ملی باید فکری به حال حفره‌های ایجادشده در قلب دفاعی و پشت سر مدافعان کناری بکنند تا از این مناطق ضربه نخوریم.
شرح نیمه دوم: 
تیم ملی تایلند در نیمه دوم به ویژه بین دقایق 55 تا 65 حملات دامنه‌دار  و پرتعدادی روی دروازه ایران طراحی کردند تا جایی که عنایتی مجبور شد دست به تغییر بزند و گودرزی را در عمق خط دفاعی استفاده کند، تیم ملی روی شروع خوب حسینی و سماجت ممدی زاده صاحب موقعیت پنالتی شد که سلمانی تازه‌وارد این توپ را به گل تبدیل کرد، در ادامه عنایتی با حضور مهاجم‌ها و هافبک‌های تازه‌نفس سعی کرد با تحت فشار قرار دادن خط دفاعی و هافبک تایلند کنترل بازی را در دست بگیرد تا تایلندی‌ها عقب بمانند و نزدیک دروازه ایران نشوند.
بهترین بازیکن: 
سیدحسین حسینی در این مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و علاوه بر واکنش‌های خوبی که داشت زمینه‌ساز گل دوم ایران بود؛ او در چند صحنه دیگر با ارسال ضربات مستقیم به عمق خط دفاعی تایلند بازیکنان ایران را در شرایط خوب حمله قرار داده بود. ارسلان مطهری و مهدی ممی زاده، 2 بازیکن خوب دیگر ایران بودند که روی گل‌های تیم ملی تأثیرگذار بودند؛ عملکرد آنها قابل تقدیر بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی