[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۲۸
  • دوره جدید

وظایف خانواده هادرروابطشان با مدارس فرزندان، روزنامه شیراز نوین

سید محی الدین حسینی ارسنجانی-شیراز نوین
هر چقدر پدر و مادردریادگیری وپیشرفت تحصیلی فرزندانشان بیشترشرکت داشته باشند،احتمال  موفقیت آنهادرمدرسه وزندگی بیشتر است.موفقیت در مدرسه با شرکت والدین در فرآیند یادگیری آغاز می‌گردد.انتظارات مشخص وحمایت موجب به‌وجود آمدن شرایطی مساعد برای یادگیری و افزایش رابطه خانه و مدرسه می‌گردد.هر کودکی باید برای کسب اهداف یادگیری تشویق گردد و بتواند بیشترین تلاش را برای به‌دست آوردن نمرات خوب به‌عمل آورد.همچنین موفقیت در مدرسه با توانائی کودک در ایجاد رابطه خوب با دیگران نیز سنجیده می‌شود. بخش مهمی از یادگیری ارتباط و همکاری با کودکان و بزرگسالان دیگر برای رسیدن به اهداف گروهی و فردی است. خانواده‌ها در امر تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌های کودکانشان در خانه و مدرسه سهیم هستند.از زمانی‌که یک کودک وارد مدرسه می‌شود، نیاز است که والدین و معلمین با یکدیگر همکاری کنند تا پتانسیل‌های تحصیلی و اجتماعی را رشد و توسعه دهند. هدف خانواده‌ها و مدارسی که با یکدیگر کار می‌کند تغذیه و پرورش استعدادها برای رشد یادگیری در همه طول زندگی می‌باشد. اساس موفقیت در مدرسه در درون خانواده پی‌ریزی می‌شود. این کار با روابط پدر و مادر با کودک آغاز می‌گردد. نظرات مثبت در مورد مدرسه، یادگیری و زندگی، چارچوبی برای بنیانگذاری و حفظ موفقیت کودک فراهم می‌آورد.ازجمله مسئولیت‌های خانواده ها درارتباط با مدرسه فرزندان عبارت است از اینکه محیطی محبت‌آمیز و حمایتگرانه در خانواده بنا کنند.گوش دادن فعالانه (با توجه) را تمرین نمایند، با یکدیگر گفت‌و گو کنند و نشان دهند که نسبت به شنیدن حرف‌های کودکتان علاقه‌مند می‌باشند. 
کودکان را آماده وبا صرف صبحانه‌ای کافی و استراحت و خواب لازم در شب، به مدرسه بفرستند.
مدرسه را از تغییرات زندگی کودک که ممکن است بر روند پیشرفت تحصیلی او تأثیر بگذارد، آگاه سازند.  با شیوه‌ای دوستانه با معلمین، کارکنان مدرسه و دیگر والدین همکاری داشته باشند.
تا جائی که ممکن است از وضعیت مدرسه باخبر شوند. با شرکت در گروه‌های مربوط به والدین در ایجاد رهبری و امور توسط والدین شرکت کنند. با ارائه خدمات خود به مدرسه تا جائی‌که می‌توانند در غنای مدرسه بکوشند. در صورت لزوم انتقادات سازنده خود را مطرح سازند.در برنامه‌های جمعی مدرسه شرکت کنند تا سلامت برنامه‌های تحصیلی و اجتماعی را بهبود بخشند. کودکانی که در محیطی شراکتی یادگیری را آغاز کرده‌اند با مهارت‌ها و تفکراتی اساسی وارد مدرسه می‌شوند که آموزگاران آن را موفقیت تلقی می‌نمایند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی