[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

شکست قبل از المپیک، مفید و سازنده است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مربی کشتی فارس اعتقاد دارد که برخی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات جهانی بلگراد عملکردی دور از انتظار داشته اند و باید برای مسابقات المپیک، فکری اساسی کرد.
حمیدرضا پوریافر گفت: در مسابقات بلگراد به نظر می‌رسید بدن‌ها آماده نیست و نه تنها برادران گرایی که اکثر نفرات تیم ملی کشتی فرنگی دچار مشکلی اساسی بودند. محمدرضا گرایی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین و بهترین ورزشکاران کشور، در روز نخست انگار هیچ نیرویی در بدنش نداشت؛ بدن محمدرضا به شدت لاکتیکی بود. من تجربه چنین مواردی را زیاد داشته‌ام؛ خیلی از این مشکلات به بدنسازی غلط در درازمدت برمی‌گردد. اگر چنین چیزی بوده باشد، کادر فنی باید خیلی زودتر از این‌ها متوجه قضیه می‌شد و  فکری برایش می‌کرد.
وی با بیان اینکه وزن کم کردن غیراصولی یکی از مواردی است که باعث چنین اتفاقاتی می‌شود، افزود: البته قوی‌ترین احتمال، تغذیه نامناسبی است که می‌تواند باعث اسیدی شدن خون ورزشکار شود و در این مورد هم، یک مربی تغذیه با یک یا 2 ماده ساده، می‌توانست بدن ورزشکار را برگرداند؛ البته مربی بدنساز و تغذیه تیم، آقای فؤاد رحمانی از افراد کاربلد و با تجربه‌ای است که چنین اشتباهاتی از او بعید است، مگر آنکه کشتی‌گیر، خودش رعایت نکرده باشد. شاید هم ماده‌ای بوده که قبلاً روی بدنش جواب می‌داده، ولی حالا نتیجه عکس داده است.
پوریافر با اشاره به مسابقات مهم سال آینده گفت: به نظر من این شکست‌ها درست قبل از المپیک، بسیار مفید و سازنده است، چون می‌تواند باعث شود مسئولان و مربیان برای رسیدن به جواب سؤالاتشان و پیدا کردن راه حل، تعامل بیشتری با دیگران داشته باشند؛ امیدوارم از این شکست‌ها درس بگیریم.
این مربی باتجربه کشتی فارس خاطره‌ای را هم درباره نخستین روز دیدار با برادران گرایی نقل می‌کند و می‌گوید: یک روز بعد از ظهر، یکی از دوستانم که زمانی با هم کشتی کار می‌کردیم به نام آقای امیر ثانی، دست در دست 2 کودک نزد من آمد و گفت این 2 کودک پیش من و آقای رسام، ژیمناستیک کار می‌کنند ولی خودشان به کشتی علاقه‌مندند و به نظر من هم برای این رشته مناسب‌ترند؛ آن 2 کودک، حسین و محمدعلی گرایی بودند و بعداً محمدرضا را هم آوردند. آقای امیر ثانی همان زمان تشخیص داده بود که این سه برادر بیشتر به درد کشتی می‌خورند؛ اینجاست که اهمیت حضور مربیان در چند رشته را متوجه می شویم. او با اینکه در ژیمناستیک فعال بود، اما چون سابقه کشتی هم داشت، استعداد این‌ها را به درستی تشخیص داد.
به گزارش شیرازنوین، هفته گذشته رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با قهرمانی آذربایجان به پایان رسید و تیم ملی کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز و کسب چهار سهمیه المپیک به کار خود پایان داد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلا(امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم) ، یک نقره(علی‌رضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم) و سه برنز(پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۷۷ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم) و کسب چهار سهمیه المپیک توسط مهدی محسن نژاد، محمدرضا گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده به کار خود پایان داد و با ۱۰۲ امتیاز نایب‌قهرمان شد؛ آذربایجان با ۱۸ امتیاز بیشتر و کسب ۱۲۰ امتیاز قهرمان شد.
تیم کشتی فرنگی ایران در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به سهمیه المپیک نرسید که باید نماینده‌های ایران در این اوزان شانس خود را در مسابقات قهرمانی آسیا یا انتخابی المپیک در استانبول ترکیه بیازمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی