[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عمران و آبادانی در حکمرانی اسلامی، روزنامه شیراز نوین

ستاد مردمی‌سازی شهر صدرا با بهره‌گیری از مشارکت مردمی آغاز به کار کرد. مهندس مهدی پوربهی، نماینده عالی دولت در شهر جدید صدرا در آیین مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه طی سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از ادارات شهر صدرا که پای کار آمدند و امروز در رزمایش خدمتگزاری به مردم، میز خدمت را برپا کردند، گفت: دستاوردهای دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ و مکتب عاشوراست و اکنون نیز همچون سال‌های دفاع مقدس باید با تمام توان پای کار مردم بیاییم و به آنان خدمت کنیم.
 تلاش برای توسعه زیرساخت‌های صدرا
نماینده عالی دولت در شهر صدرا با تصریح اینکه عقب‌ماندگی‌ها در شهر صدرا خیلی زیاد است، به‌گونه‌ای که حدود 36 سال زمان نیاز است تا تمام کمبودها و مشکلات شهر رفع شود، در عین حال این نوید را به شهروندان داد که با تشکیل کارگروه‌هایی این زمان را درمی‌نوردیم و با فرهنگ و کار جهادی با شتاب و سرعت زیاد مشکلات یکی پس از دیگری رفع می‌شود. پوربهی با بیان اینکه سرفصل اقدامات ما در ارائه خدمات زیربنایی، روبنایی و حمکرانی اسلامی است، گفت: در بحث زیربنایی مهم‌ترین اقدام ما توجه به بخش حمل و نقل و تسهیل مسیر تردد شهروندان است که در این راستا محور دوکوهک به ارزش 30میلیارد تومان، بزرگ‌راه شهید سلیمانی به طول شش کیلومتر با ارزش 6میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در محور قره‌پیری به طول 10 و نیم کیلومتر نیز 85 دستگاه ماشین سنگین برای ایجاد سه باند رفت و سه باند برگشت و دو خط ویژه در حال فعالیت شبانه‌روزی است و تاکنون 18 پل از 22 پل احداث شده و اکنون در مرحله زیرسازی است که امیدواریم شهرداری شیراز نیز هرچه سریع‌تر تملک سه کیلومتر انتهایی جاده را انجام داده تا به‌زودی شاهد دسترسی آسان و سریع شهروندان شریف شهر صدرا به شیراز باشیم.
 آزادراه شیراز- اصفهان در دستور کار شرکت عمران صدرا
او با بیان اینکه اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان نیز در دستور کار شرکت عمران صدراست و تجهیز کارگاه در قطعه 7 آزادراه نیز انجام شده است، گفت: درصدد هستیم از دو مسیر دیگر نیز اتصال به آزادراه را برقرار کنیم. اتصال بلوار مطهرنیا به سمت مجتمع وحدت بتن و بلوار جانبازان، اتصال بلوار شهید اقبالی به مجتمع مهر امام رضا، روکش آسفالت خلیج فارس، اجرای روشنایی بزرگ‌راه شهید سلیمانی و محور دوکوهک، ایجاد مخازن آب در فاز دو، احداث تصفیه‌خانه کاملاً هوشمند در شرق صدرا، انتقال دفع آب‌های سطحی در دو مسیر یکی به سمت ناحیه 86 هکتاری و از مسیر مجتمع بناسازان رمضان از جمله اقدامات زیربنایی بود که مدیرعامل شرکت عمران صدرا به آنها اشاره کرد.
 سازندگی، از مسجد تا مدرسه
مهندس پوربهی با بیان اینکه در بخش خدمات روبنایی تاکنون 18 مدرسه را شرکت عمران صدرا ساخته است و اخیراً نیز ساخت یک هنرستان را آغاز کرده و ساخت هنرستان دیگری و باغ کتاب را نیز در دستور کار داریم، گفت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اعتبار 20میلیارد تومان دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد است و مجموعه مصلی نماز جمعه نیز در زمینی به مساحت 17هزار مترمربع و اعتبار 400میلیارد تومان در حال احداث می‌باشد. همچنین برای تأمین امنیت مردم علاوه بر ساخت دو کلانتری، ساختمان مجموعه پلیس تخصصی نیز در دستور کار است که با انتخاب پیمانکار جدید سرعت کار افزایش یافته است.
 تشکیل ستاد مردمی‌سازی در شهر صدرا
نماینده عالی دولت در شهر صدرا با بیان اینکه در بخش حکمرانی ایرانی اسلامی، اولین اقدامی که انجام دادیم تشکیل ستاد مردمی‌سازی شهر صدراست، گفت: با الگو گرفتن از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اعتقاد داریم باید مردم به صورت جدی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نقش فعال داشته باشند و از این رو با تشکیل و آغاز به کار ستاد مردمی‌سازی، جلسات را به طور منظم برگزار کرده و مصوبات خوبی داشته است؛ از جمله احداث مجتمع بزرگ فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تفریحی در فاز دو صدرا و شناسایی کمبودها و نیازها برای رونق گرفتن فعالیت‌ها در مساجد و محور قرار گرفتن مساجد از جمله مصوبات این جلسات بوده است. شناسایی مشکلات و پیگیری خواسته‌های مردم از مسئولان برعهده این ستاد می‌باشد و نقش بسزایی در حل مشکلات با بهره‌گیری از مشارکت مردم ایفا خواهد کرد.
 پیگیری طرح تفصیلی شهر صدرا
پوربهی ضمن اشاره به پیگیری برای تسریع در تعیین شهردار صدرا گفت: اجرای طرح تفصیلی شهر صدرا را به جد دنبال می‌کنیم که نیاز به بازنگری دارد و منتظر اداره کل راه و شهرسازی هستیم که مشاور را انتخاب کند تا کار را جلو ببریم. مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه جلو تغییر بی‌رویه کاربری‌های آموزشی، خدماتی و ورزشی را گرفته‌ایم، گفت: هر زمینی که برای خدمات عمومی واگذار شده، اما طرف قرارداد اقدام به ساخت و ساز نکرده است را بر اساس مفاد قرارداد بازپس گرفته و با برگزاری مناقصه به افرادی که صلاحیت ساخت و ساز دارند، واگذار می‌گردد.
 قدردانی از ولایت‌مداری و مشارکت‌های اهالی صدرا
پوربهی با تأکید بر اینکه انجام اقدامات فرهنگی جزو مطالبات بنده است، از حضور پرشور مردم در روز عاشورا و راهپیمایی روز اربعین تشکر کرد و ضمن اعلام اینکه مشکل دارالقرآن رفع شده است، گفت: برای احداث آرامستان صدرا نیز جلساتی برگزار شده که به زودی با هماهنگی استانداری فارس خبرهای خوش آن به اطلاع مردم عزیز صدرا خواهد رسید. او در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همراهی و پشتیبانی امام‌جمعه شهر صدرا، به شهردار جدید صدرا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان با اتحاد و همدلی دست در دست هم دهند تا شاهد پیشرفت و رشد همه‌جانبه شهر صدرا باشیم. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است به مناسبت هفته دفاع مقدس، میز خدمت و پاسخ‌گویی مردمی در محل نمازجمعه شهر صدرا با حضور مهندس پوربهی، نماینده عالی دولت در شهر صدرا و مسئولان شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر مدیران ادارات و نهادها برگزار شد. همچنین به همت بسیج جامعه پزشکی، نمازگزاران توسط پزشک عمومی به صورت رایگان ویزیت و خدمات اندازه‌گیری فشارخون، قند خون و ضربان قلب ارائه شد. همچنین ایستگاه موقت خون‌گیری توسط سازمان انتقال خون برپا شد که مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت که با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند. همچنین در این مراسم به مناسبت روز آتش‌نشان از آتش‌نشانان نمونه شهر صدرا با اهدای لوح تقدیر 
شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی