[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مصالحه در کلانتری‌های فارس ، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه بیش از 70 درصدی پرونده‌های قضایی در شش ماهه اول سال جاری در کلانتری‌ها خبر داد. سرهنگ «کاووس محمدی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در شش‌ماهه اول سال جاری حدود 34هزار فقره پرونده به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان فارس ارجاع شده که بیش از 70 درصد از این پرونده‌ها توسط مشاوران کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.
وی افزود: مشاوران کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان فارس با نگرش به تخصص، تجربه و توانمندی بالایی که دارند، همواره پرونده‌های قضایی به خصوص پرونده‌های خانوادگی و اجتماعی را قبل از اینکه به سطوح بالاتری برسد، حل و فصل می‌کنند. سرهنگ محمدی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های قضایی با تلاش و پیگیری مشاوران کلانتری قابل حل است، گفت: همچنین در شش ماهه اول سال جاری 4هزار و 250 نفر برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس مراجعه کرده اند و به صورت تخصصی از خدمات مشاوره فردی در حوزه‌های روان‌شناسی، خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی، ازدواج و... بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: تلاش در جهت سازش پرونده‌های قضایی در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره فردی در مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس توسط کارشناسان و مشاوران متخصص، متعهد و مجرب و به صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود. معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه خدمات مشاوره و مددکاری یکی از بهترین راهکارها در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: مراکز مشاوره پلیس و دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت روان شهروندان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش بار انتظامی و قضایی راه‌اندازی شده و با احساس مسئولیت در قبال شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای عموم جامعه گام برمی‌دارد.
سرهنگ محمدی ادامه داد: مرکز مشاوره پلیس فارس در طول هفته به صورت صبح و عصر آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های روان‌شناسی، خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی، ازدواج و... است و شهروندان می‌توانند به «مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس" واقع در میدان حر، روبروی کلانتری 11 زند مراجعه یا با شماره تلفن32227006 در طول روز به صورت تلفنی نوبت رزرو کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس در پایان با بیان اینکه سامانه هوشمند تلفنی صدای مشاور با شماره 096580 هم آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در ساعات اداری با این شماره 096580 تماس بگیرند و با اطمینان خاطر از رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای، توسط کارشناسان و مشاوران فرماندهی انتظامی استان فارس از خدمات مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی