[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راویان بهشت در آوردگاه تکریم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مهرواره راویان باغ بهشت با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ مفاهیم اسلامی برگزار شد.
 این مراسم با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی فارس و کشور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
 افزایش بصیرت زمینه‌ساز ظهور
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بانوان در مجموعه هیئات مذهبی استان میدان‌دار هستند، گفت: چندین هیئت مذهبی پرنفوذ در استان فارس وجود دارد که مدیریت آ‌نها به عهده بانوان است. 
رضا محمدیان با تأکید بر توانمندی بانوان ادامه داد: حسابی که بر بانوان در عرصه‌های اجتماعی در فارس باز می‌کنیم، بسیار زیاد است؛ برای نمونه ریاست شورای هیئات مذهبی زرین دشت برعهده یکی از بانوان است که نشانگر میدان‌داری بانوان در این عرصه است. رئیس شورای هیئات مذهبی فارس ضمن ابراز خرسندی از حضور بانوان در مباحث تولید محتوای فرهنگی در فارس اظهار کرد: تقاضای توجه به هیئاتی که مدیریتش با بانوان است را داریم و امیدواریم این امر برای سایر استان‌ها الگو باشد که بانوان بتوانند در ریاست هیئات مذهبی حضور داشته باشند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر و هجمه علیه مقدسات اسلام تأکید کرد: در فتنه نباید سکوت کرد. کسانی که در غائله کربلا سکوت کردند، امام حسین(ع) را از دست دادند و هدفشان از بین رفت؛ لذا سکوت در هیچ فتنه‌ای جایز نیست. 
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: عصر امروز، عصر غیرت حسینی است و با برخورداری از بصیرت لازم و با تلاش باید زمینه ظهور را فراهم کرد.
 الگوسازی با مهرواره‌های فرهنگی
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: در سومین سالروز فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای ایجاد حلقه‌های میانی و استفاده حداکثری ظرفیت‌های مردمی به ویژه جوانان در این مهرواره در خدمت بانوان عرصه تبلیغات هستیم. مصطفی مشفقیان افزود: مهرواره «راویان باغ بهشت» برای نخستین بار در کشور در شیراز برگزار شده است که می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی در سایر استان‌های کشور مورد استفاده قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه مهرواره «راویان باغ بهشت» اقدام مؤثری در حوزه تبلیغ است، افزود: این مهرواره در سومین سالروز فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی برگزار شده است. او افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی در حوزه تبلیغ از اهداف برگزاری این مهرواره است که از بانوان پیشکسوت در عرصه تبلیغ در این مهرواره تجلیل شده است. معاون فرهنگی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه بانوان در عرصه تبلیغ دارای جایگاه ارزشمند و مهمی هستند، اظهار کرد: تبلیغ و هدایت در دین مبین اسلام مورد تأکید ویژه قرار دارد و مهرواره «راویان باغ بهشت» فرصت حضور بانوان فعال در حوزه تبلیغ را فراهم کرده است. مشفقیان با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام حادثه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: امیدواریم شهدای این حرم مطهر نظری به این مهرواره کنند و بدانند که قلب ما همواره از وقوع این حادثه جریحه‌دار است. این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: این شهر هنوز عزادار زائران حرم و مجاوران شاهچراغ بوده و قلب همه ما به درد آمد و امیدواریم که شهدا نیز نظری به محفل ما داشته باشند. وی افزود: تبلیغ و هدایت در دین مبین اسلام مورد تأکید ویژه قرار دارد و افراد فعال این عرصه در هدایت نسل‌ها نقش مؤثری دارند.
 گره‌گشایی جهاد تبیین به دست بانوان
در ادامه این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه گره جهاد تبیین به دست بانوان باز می‌شود، گفت: در اسلام نابی که در مکتب امام راحل آموختیم، زنان جامعه‌پرداز و رهبرند و در جهاد تبیین، راهبری اذهان برعهده بانوان است.حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی با تأکید بر اینکه تبلیغ به واسطه بانوان در جامعه اثربخش‌تر است، گفت: بنیان روضه خانگی، جهاد تبیین بوده است و حضرت زهرا(س) در سوگ پدرشان با روضه به تبیین‌گری پرداختند و حضرت زهرا(س) با حضور بر سر مزار شهدای جنگ احد، به روشنگری و جهاد تبیین پرداختند. وی مهم‌ترین نکته در جهاد تبیین را بانوان مبلغ دانست و گفت: مبلغان و همه بانوان و حتی دختران دبیرستانی در جمع‌های مختلف باید به تبیین‌گری بپردازند؛ این جهاد عظیم روزگار ماست و بانوان در روضه‌های خانگی‌، می‌توانند به روشنگری بپردازند.
 ترسیم هویت زنان در باغ بهشت
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این مراسم گفت: مهرواره «راویان باغ بهشت» به ترسیم هویت حقیقی زن پرداخته است.حجت الاسلام قانع گفت: مهرواره «راویان باغ بهشت» به ترسیم هویت حقیقی زن پرداخته است و جلوه الگوی سوم زن که موردتأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، در این مهرواره مشهود است. وی افزود: در نظر داریم که با تقویت شبکه جامعه‌پردازی دینی با محوریت بانوان در استان، فرصت حضور زنان را در این عرصه افزایش دهیم. حجت‌الاسلام قانع با تأکید بر نقش‌آفرینی زنان در هویت‌آفرینی دینی و کنشگری تبلیغی عنوان کرد: زنان در عرصه تولید فرهنگ عمومی نقش کلیدی دارند و تأثیر بانوان در زندگی ائمه(ع) و پیامبران به‌عنوان مادر، همسر و دختر ایشان همواره مشهود بوده است. مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: بانوان قلب تپنده تربیت جامعه هستند و تقدیر از بانوان پیشگام عرصه تبلیغ در مهرواره «راویان باغ بهشت» نشان از همین واقعیت است.
 قیام بانوان مسلمان علیه طاغوت
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از برپایی ۱۸۰ موکب و ۱۸۰ روضه خانگی به مناسبت ایام فاطمیه در شیراز خبر داد. زهرا یقطین با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برجسته‌ترین نتیجه برگزاری روضه‌های خانگی در زمان طاغوت بود، افزود: برگزاری روضه‌های خانگی در ایجاد بصیرت و روشنگری و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشت. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه روضه‌ها بهترین سبک تربیتی هستند، اظهار کرد: روضه‌های خانگی زمینه توسل به اهل بیت(ع) را فراهم می‌کنند و فرصتی برای تکامل انسان با تمسک به اهل بیت(ع) هستند. وی ادامه داد: امروز که به تعبیر دشمن، قدرتمندترین نهاد در کشور خانواده است، ما راهی جز ارتقای زنان توسط زنان نداریم و مبلغان و مداحان به‌عنوان سربازان جهاد تبیین می‌توانند در این امر سهم بسزایی داشته باشند. 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه روضه‌های خانگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند، گفت: فضای روضه خانگی محل رفت و آمد ملائک است که سعی داریم آن را تقویت کنیم.یقطین در پایان با اشاره به برگزاری مهرواره «راویان باغ بهشت» در شیراز تأکید کرد: این مهرواره فرصت مناسبی فراهم آورد تا از بانوان مبلغ و خدمات‌رسان اجتماعی و فرهنگی تجلیل ‌شود که زمینه برگزاری آن هم از ماه رمضان کلید خورد.
 تجلیل از بانوان مبلغ اسلامی
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در این مهرواره، پیشکسوت شاعران آیینی فارس احد ده بزرگی هم به شعرخوانی آیینی پرداخت و در پایان از ۲۴ نفر از بانوان مبلغ پیشکسوت در فارس به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد؛ سکینه حق‌نجات، ماریا استوان، فاطمه خلیفه، صدیقه بیگم افقه، مریم الشریعه رضازاده، صدیقه زمان ثانی، زهرا عاصیان، سیده حوری شریفی‌نیا، مریم عسکری، صغری صادقی، عصمت کاظمی، شهدخت طالع‌پور،  رضوان ملامحمدزاده، توران عبداللهیان، منیژه ناطق، الهه مرزبان، صدیقه فرشچی، رحیمه مقتدایی، فاطمه هاشمی‌دخت شیرازی، پریدخت فروتن، خدیجه عدالت‌فر، شریعت محمدی، رفعت ممتازی و اقدس مؤیدی‌فرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی