[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رکورد تاریخی برادران عالمیان، روزنامه شیراز نوین

با پیروزی مقابل تیم دوبل ژاپن، نیما و نوشاد عالمیان به نخستین مدال تاریخ این رشته از تنیس روی میز در بازی‌‌های آسیایی دست پیدا کردند. به گزارش ورزش سه، نیما و نوشاد عالمیان صبح دیروز شنبه مثل یک روح در 2 بدن ظاهر شدند و برای نخستین‌بار در تاریخ در بخش دوبل مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی با غلبه بر ژاپن موفق شدند به مرحله نیمه‌نهایی برسند. دو برادر پیش از این در مسابقه تیمی هم توانستند بعد از 65 سال به مدال برنز مسابقات تیمی برسند، اما رکورد امروز آنها در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بوده است.
جالب‌تر اینکه نوشاد عالمیان با برنزی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 به دست آورده، حالا یک رکورد شخصی جالب هم دارد و تنها بازیکنی است که در هر سه مدل مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی توانسته مدال بگیرد.
برادران افسانه‌ای تنیس روی میز ایران که حالا می‌شود آنها را «پینگ» و «پونگ» صدا کرد در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات دوبل باید به مصاف چین بروند که برترین تیم جهان است، اما در صورت باخت هم مدال برنز تیم ایرانی تضمین شده است.
نوشاد و نیما عالمیان پس از شکست دادن دوبل ژاپنی در یک‌‌چهارم نهایی مردان، گفتند که حالا حتی به مدالی مرغوب‌تر از برنز هم فکر می‌کنند. نوشاد بعد از بازی گفت: «واقعاً بازی سنگینی بود؛ ما به این فکر می‌کردیم که مدال خودمان را قطعی کنیم، اما حالا دیگر به رنگ مدال فکر می‌کنیم؛ دو‌ست داریم رنگ این مدال خوشرنگ‌تر‌ شود.» 
بعد هم نیما عالمیان که برافروخته به نظر می‌رسید گفت: «خدا را شکر می‌کنم که این بازی را بردیم؛ تیم ژاپن را آنالیز دقیقی کرده بودیم و الآن این‌قدر هیجان دارم که واقعاً نمی‌توانم حرف بزنم. فکر می‌کنم ما تا به حال هیچ مدالی در دوبل نداشتیم؛ تیم ژاپن «سید» گروه‌مان یعنی کره جنوبی را حذف کرده بود. باز هم خدا را شکر می‌کنیم». 
نوشاد و نیما از همه مردم ایران تشکر کردند و گفتند: «دم همه مردم ایران گرم که فکر می‌کنیم خیلی زیاد برای ما انرژی فرستادند. 
از همه آنها تشکر می‌کنیم؛ ما انرژی‌های آنها را دریافت کردیم؛ این انرژی باعث می‌شود تا با روحیه جنگنده‌تری بقیه مسابقات را انجام بدهیم. به نظرم طلسم ما شکسته است و دارد اتفاق‌های خوبی می‌افتد. حریف بعدی ما چین است، ما همیشه مقابل آنها خوب بازی کرده‌ایم و به امید خدا این بار شکست‌شان می‌دهیم». 
نیما و نوشاد در 31 و 32 سالگی تقریباً در بلوغ کامل دوران حرفه‌ای خود به سر می‌برند و به نظر به این زودی‌ها خیال بازنشستگی ندارند. جالب است که در این مسابقات تنیسور تایوانی یعنی لی چوان یو در 43 سالگی به میدان رفت و مدال هم گرفت؛ اتفاقی که برای تیمو بول آلمانی که از قضا الگوی ورزشی نوشاد عالمیان نیز هست افتاده و او توانسته در 40 سالگی در مسابقات جهانی حضور پیدا کند.
بنابراین برادران عالمیان حتی می‌توانند به بازی‌های آسیایی بعدی و مدال نقره یا طلا هم فکر کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی