[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

حماسه‌آفرینی راهداران در جبهه دفاع مقدس، روزنامه شیراز نوین

طی آیینی باشکوه و با حضور تنی چند از مسئولان سپاه فجر استان و مدیران استانی از ایثارگران خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس تقدیر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا راستیار در این مراسم با اشاره به حماسه‌آفرینی خانواده حمل‌ونقل جاده‌ای در دفاع مقدس، گفت: خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های راهداران و فعالان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در آیین تجلیل از ایثارگران این اداره کل ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و میلاد حضرت نبی اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و در پیش رو بودن هفته وحدت، گفت: شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس دارای بیش از 1700 کیلومتر بزرگ‌راه، 2700 کیلومتر راه اصلی، 3500 کیلومتر راه فرعی و بیش از 12هزار کیلومتر راه روستایی است که جمعاً بیش از 21هزار کیلیومتر انواع راه را در بر می‌گیرد؛ بنابراین استان پهناور فارس با بیش از 9.3 درصد رتبه اول را در کشور داراست. راستیار با بیان اینکه فارس رتبه نخست طول راه‌های همسنگ را با بیش از 50هزار کیلومتر و 12.3 درصد کل کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: علاوه بر شبکه ارزشمند راه‌های استان، وجود 7 پایانه بار و شهرک حمل‌ونقل، بیش از 60 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی که از این حیث هم رتبه 1 کشور را داریم، خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز را چند برابر می‌کند. وی افزود: خدمات‌دهی 14 مرکز معاینه فنی، 21 پاسگاه پلیس راه، 147 پایگاه اورژانس جاده‌ای و... از مهم‌ترین مؤلفه‌های زیرساختی حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوده که خدمات‌رسانی به مردم عزیز و کاربران جاده‌ای را هموار می‌کند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه بیش از 41هزار ناوگان کالا و وانت با بیش از 60هزار راننده ناوگان کالا کار حمل کالا را برعهده دارند، تصریح کرد: بیش از 265 شرکت حمل‌ونقل کالای برون‌شهری و 25 تشکل صنفی کارگری و رانندگان به همراه 15 انجمن صنفی شرکت‌ها و یک کانون انجمن صنفی شرکت‌ها تحت نظارت این اداره کل در بخش حمل‌ونقل استان نقش‌آفرینی می‌کنند. راستیار با اشاره به جایگاه فارس در حمل‌ونقل کشور، تأکید کرد: ماحصل تلاش تمامی فعالان بخش حمل‌ونقل استان صدور حدوداً بیش از ۲میلیون بارنامه و جابه‌جایی بیش از 30میلیون تن کالا در هر سال بوده که عملکردی قابل توجه است. همچنین در بخش حمل‌ونقل مسافر بیش از 3600 ناوگان حمل‌ونقل مسافر و بیش از 6هزار و 200 راننده حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند. 
وی اضافه کرد: 147 شرکت و شعب حمل‌ونقل مسافر، 4 انجمن تخصصی، 11 کانون و انجمن صنفی رانندگان و 25 پایانه عمومی مسافر برون‌شهری سبب شده که این بخش نیز در کشور خوش بدرخشد و بیش از 7میلیون مسافر را در سال جابه‌جا کنند.مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تمامی برهه‌های حساس و تاریخی ایران اسلامی عزیزمان از جمله دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده، تأکید کرد: در خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس 5 خانواده شهید راهدار وجود دارد که مایه سربلندی و افتخار این مجموعه هستند. همچنین 23 برادر و خواهر شهید همکار دارد. راستیار با تأکید بر اینکه اشتغال 19 جانباز سرافراز زینت‌بخش این مجموعه است، ادامه داد: 17 فرزند شهید همکار، 10 پدر و مادر شهید و 83 رزمنده (ایثارگران) شاغل در مجموعه راهداری و حمل‌ونقل فارس هستند؛ از این رو به جرئت می‌توان گفت راهداری فارس مجموعه‌ای پرافتخار در دوران دفاع مقدس است که خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی، مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایشان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. سردار قنبری فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ایثارگری و جان‌فشانی‌هایی که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، هیچ‌گاه از کتاب تاریخ پاک نخواهد شد. سردار قنبری افزود: حضور مؤثر ایثارگران و تلاشگران راه و ترابری در زمان جنگ تحمیلی ۸ساله فراموش‌نشدنی است. وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌پذیرفته در طرح بزرگ اربعین حسینی ۱۴۰۲ خاطرنشان ساخت: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در جابه‌جایی زائران و مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خوش درخشید که جای تقدیر بسیار دارد.بر اساس این گزارش، در این آیین تجلیل، معاون سپاه فجر استان در امور اقشار، مسئول بسیج ادارات سپاه فجر فارس، فرمانده بسیج کارمندان ادارات استان، مدیرکل هواشناسی استان فارس و فرمانده پلیس راه استان نیز حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی