[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مالیات سنگین بر اقتصاد راکد ، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور اقتصادی و دارایی، پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان را یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌ها برای اخذ مالیات هوشمند دانست و خواستار انگیزه‌بخشی به مدیران و کارکنان و پشتیبانی از سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای این طرح بزرگ ملی از مجلس و دولت شد.
به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی، «احسان خاندوزی» در آیین توسعه و یکپارچه‌سازی مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶، حوزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مؤدیان را یکی از ضرورت‌های نظام مالیاتی عنوان کرد.
وی بیان داشت: با توجه به آگاهی‌های کمی که در خصوص مالیات در سطح جامعه وجود دارد، توسعه و یکپارچه‌سازی مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی در ستاد و ادارات کل گام مهمی است که در این راستا انجام شد.
خاندوزی، هوشمندسازی فرایندهای وصول مالیات را گام اصولی دیگر در این مسیر عنوان و تأکید کرد: این روند چگونگی مواجهه و نوع ورودی که کاربرها و مؤدیان در نظام مالیاتی دارند را کاملاً به صورت سیستمی، کاربرپسند، شفاف و سریع می‌کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، اجرای سامانه مؤدیان را یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌ها برای اخذ مالیات هوشمند در کشور دانست و گفت: میلیون‌ها پرونده ارزش افزوده تعیین تکلیف نشده با اجرای این قانون تعیین تکلیف خواهد شد.
وی اجرای برخط فرایندهای مالیاتی مثل استرداد را که بعضاً مورد شکایت فعالان اقتصادی است، یکی دیگر از دستاوردهای اجرای این قانون عنوان کرد و ادامه ‌داد: کمک سایر دستگاه‌ها به سازمان امور مالیاتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، فرایند هوشمندسازی اقتصاد کشور و نظام مالیاتی را سرعت می‌بخشد. خاندوزی، اجرای کامل پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را تکلیف قانونی دانست که وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری کرده است و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۲ گزارش کاملی از روند اجرای این قانون به مجلس و ریاست‌جمهوری ارائه شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی، انگیزه‌بخشی به مدیران و کارکنان و پشتیبانی از سازمان امور مالیاتی کشور توسط مجلس و دولت برای اجرای این طرح ملی و پوست‌اندازی نظام مالیاتی کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: با این پشتیبانی‌ها می‌توانیم فصل جدیدی از نظام مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه را تحویل آیندگان دهیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چه درمورد واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و چه در اجرای قانون جهش تولید مسکن که قانون‌گذار به حوزه مالیات اشاره کرده است، مصرّ هستیم که قانون اجرا شود و از وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی می‌خواهیم که به عنوان مرجع معرفی و تأیید ارسال اطلاعات به وظایف خودشان عمل کنند و ما هم تمام‌قد از ابزار مالیاتی برای اجرای قانون استفاده خواهیم کرد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه بانک‌های دولتی باید در صف نخست اجرای قانون باشند، افزود: هیچ بهانه‌ای از بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های دولتی برای همکاری ضعیف با نظام مالیاتی پذیرفته نیست.
از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه مالیاتی، تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با هدف کاهش بار مالی تولید، ارتقای عدالت مالیاتی و بهبود توزیع درآمد از طریق وضع مالیات بر جمع درآمد، حرکت از سمت نظام مالیاتی ممیزمحور به سمت نظام مالیاتی هوشمند داده‌محور، کارآمدسازی مشوق‌های مالیاتی و همچنین ایجاد ارتباط میان نظام مالیاتی و نظام حمایتی قابل‌اشاره 
است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی