[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

به رئیس‌جمهور گفتم «مکران» را «شانگهای» می‌کنم، روزنامه شیراز نوین

دبیر شورای توسعه سواحل مکران از بررسی جزئیات اساسنامه سازمان توسعه مکران در هیئت‌دولت خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور از من پرسید قرار است این منطقه به چه چیزی تبدیل شود؟ گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود
به گزارش ایرنا، حسین دهقان در چهارمین جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در حوزه مکران با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در این منطقه محصول توسعه‌ای است که در آن شکل می‌گیرد، گفت: ظرفیت‌های این منطقه باید در راستای منافع ملی مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده رئیس‌جمهور و دبیر شورای توسعه مکران اضافه کرد: اساسنامه این سازمان مورد تصویب دولت قرار گرفته است و با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد که یک فوریت آن تصویب شد. مجلس کاملاً عقلانی خواست که در فرصت مناسب موارد آن را مورد بررسی قرار دهد که ما هم مخالفتی نکردیم.
به رئیس‌جمهور گفتم «مکران» را «شانگهای» می‌کنم
وی افزود: رئیس‌جمهور از من پرسید قرار است این منطقه به چه چیزی تبدیل شود؟ گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود. نماینده ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: در دنیا، تمام شهرهای پرجمعیت کنار دریا قرار دارند؛ اما جمعیت این منطقه تنها ۷۰۰هزار نفر است. اگر بخواهیم اداره این منطقه را در راستای اداره سایر مناطق کشور ببینیم، هیچ اتفاقی در مکران نخواهد افتاد.
دهقان با تأکید بر اهمیت محیط زیست منطقه، به لزوم تصویب و تفویض اختیار به سازمان توسعه مکران اشاره کرد و گفت: هیچ مجوزی را ندیدم که زیر ۸ ماه صادر شود. هر فردی بخواهد کار کند، به سختی مجوز می‌گیرد. بنابراین لازم است تصویب نهایی این کار را تسریع و تسهیل کنیم.
دبیر شورای توسعه سواحل مکران با درخواست از دستگاه‌ها برای به تعویق نینداختن برنامه‌های اجرایی خود در این منطقه، گفت: اگر عزم خود را جمع کنیم و مشکلات ما را ناامید نکند، اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد و مردم محلی و ملت ایران نتیجه آن را خواهند دید.
بنا بر گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، برنامه ۵ساله محدوده مکران در حال تنظیم است که بر اساس این برنامه در پایان ۵ سال، جمعیت منطقه 5/1میلیون نفر افزایش می‌یابد و تولید فولاد، آلومینیوم و آلمینا پیش‌بینی شده است.
همچنین در این برنامه ۵ساله طرح‌هایی برای حوزه بهداشت و درمان و حوزه شیلات، گردشگری، کشاورزی، میراث فرهنگی و… در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورا، بخش عمده‌ای از کار، مثل زیرساخت‌ها، توسط دولت سرمایه‌گذاری می‌شود. اما این تمایل وجود دارد که احداث راه‌آهن و هر نوع تولیدی توسط بخش خصوصی انجام شود.
طبق این گزارش، جزئیات اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران قرار است ۲۵ مهرماه در هیئت‌دولت بررسی شود.
چهارمین جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در حوزه مکران، بعد از ظهر یکشنبه به ریاست حسین دهقان نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی