[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

ورود ژاوی به باشگاه صدتایی‌ها، روزنامه شیراز نوین

ژاوی برابر پورتو برای صدمین بار به‌عنوان سرمربی روی نیمکت بارسا می‌نشیند. به گزارش فوتبال 360، از تابستان 2015 که ژاوی به‌عنوان بازیکن، بارسلونا را ترک کرد، هواداران آبی و اناری می‌دانستند، مغز متفکر بهترین بارسای تاریخ، دیر یا زود به‌عنوان سرمربی به خانه بازخواهد گشت؛ تا این‌بار از روی نیمکت، بازی‌های تیمش را مهندسی کند.
ژاوی پس از آویزان کردن کفش‌هایش به‌عنوان بازیکن با السد قطر، وارد دنیای مربیگری شد. شرایط بارسا در دوران رونالد کومان به شدت بحرانی شده بود و درست همان زمان خوان لاپورتا تصمیم گرفت یک چهره جوان را روی نیمکت بارسا بنشاند. ژاوی برای مأموریت مهم هدایت بارسا انتخاب شد. منتقدان زیادی اعتقاد داشتند او برای قبول چنین مسئولیتی هنوز جوان و بی‌تجربه است. ژاوی هفته چهاردهم لالیگا فصل 2022-2021 و در دربی بارسلون برابر اسپانیول اولین تجربه خود به‌عنوان سرمربی بارسا را با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشت. از آن تاریخ تا به امروز تقریباً 2 سال می‌گذرد و چهارشنبه هفته جاری در بندر پورتو، ژاوی برای صدمین بار روی نیمکت بارسلونا می‌نشیند. ژاوی در این مدت موفق شد قهرمانی لالیگا را که از زمان اِرنستو والورده به آبی و اناری‌ها نرسیده بود، دوباره به دست بیاورد. تیم ژاوی در این مدت 62 بار پیروز از میدان خارج شده، 18 بار با حریفان به تساوی رسیده و 19 بار شکست خورد.
البته ناکامی‌های ژاوی در این دوران کوتاه در تاریخ بارسلونا به ثبت رسید؛ اتفاقاتی که شاید تنها به دلیل اعتبار ژاوی، باعث ماندگاری او در این تیم شد و هیچ مربی دیگری زیر بار آن دوام نمی‌آورد؛ 2 حذف پیاپی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و شاهکار ناکامی‌ها در لیگ اروپا هرگز از ذهن هواداران این تیم پاک نخواهد شد. البته به نظر می‌رسد ژاوی از ناکامی‌ها درس عبرت گرفته و حالا تیمی قدرتمندتر از قبل را روانه میادین کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی