[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه بر مدار سازندگی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
پیشرفت ۵۰ درصدی بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه، گسترش زیرساخت‌های شهری فارس با بهره‌گیری از محل موقوفات، برپایی درمانگاه تخصصی، خدمت‌رسانی ویژه در ایام عزاداری‌های سید و سالار شهیدان و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند، از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 فعالیت گسترده اوقاف در حوزه سلامت و بهداشت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه جمع کل اجرای نیت واقفان از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۷۱۷میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: ۱۵ موکب در ایام اربعین حسینی توسط اداره اوقاف فارس امسال برپا شد که ۱۴ موکب در داخل کشور و موکب امام جواد(ع) در شهر نجف به مدت ۱۵ روز به پذیرایی از زائران در قالب اطعام،‌ اسکان و میان‌وعده پرداختند. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی در نشست خبری به تشریح اقدامات این اداره از سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های موکب اوقاف فارس در شهر نجف، برپایی درمانگاه تخصصی بود که به صورت روزانه ۷۰۰ نفر توسط پزشک ویزیت شده و بخش عمده داروها از محل دارو و درمان موقوفات فارس و بخشی دیگر از هلال‌احمر جمهوری اسلامی تهیه شد. وی دیگر خدمات اوقاف فارس را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک سال گذشته مساعدت برای خرید عینک از محل موقوفه مرحوم پوستچی برای ۱۷۰۰ نفر با اعتبار ۷میلیارد ریال، خرید و نگهداری تجهیزات تخصصی درمانگاه موقوفه پوستچی بالغ بر ۲۰میلیارد و ۵۴۰میلیون ریال، خرید و حفظ تجهیزات تخصصی موقوفه نمازی با ۶۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال انجام شده است.
 موقوفه زالی بر ریل آبادانی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در بخش دیگری از سخنانش از پیشرفت ۵۰ درصدی احداث فاز نخست بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه در شهر صدرا خبر داد و گفت: تا چهار سال آینده مجتمع پرورشگاهی درمانی موقوفه زالی در شهر جدید صدرا به بهره‌برداری خواهد رسید. موسوی افزود: عملیات اجرایی ساخت پرورشگاه و مجموعه درمانگاهی موقوفه زالی در شهر جدید صدرا با مساحت ۵ هکتار و با زیربنای بالغ بر ۴۸هزار مترمربع شامل مجموعه درمانگاهی، آموزشی، ورزشی و اقامتی با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ یتیم سال گذشته با حضور استاندار فارس از دو سال پیش آغاز شد. وی با اشاره به اینکه پروژه پرورشگاه شهر صدرا در سه ‌فاز اجرایی می‌شود، گفت: ۵۰ درصد فاز نخست این پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان تکمیل شده است که این مجموعه بزرگ‌ترین پرورشگاه خاورمیانه به شمار می‌رود؛ همچنین برای تکمیل این پروژه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تأمین از محل درآمد موقوفه ظرف مدت ۴ سال آینده به اتمام خواهد 
رسید.
 تمرکز اوقاف فارس بر فعالیت‌های قرآنی
موسوی تأکید کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم هرساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود که در استان فارس نیز امسال شاهد برگزاری چهل و ششمین دوره این مسابقات با همکاری شورای عالی قرآن استان بودیم و افراد برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند؛ همچنین تکمیل، توسعه و نوسازی پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از جمله اقدامات اداره اوقاف و خیریه در سال گذشته تاکنون است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در ۱۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: ۲هزار و ۱۱۱ مبلغ علوم دینی در این کارگاه‌ها، آموزش‌های سبک زندگی اسلامی را فرا می‌گیرند و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند در قالب برنامه «قرار دوازدهم» در بقاع متبرکه استان هر ماه اجرا می‌شود.
 به پیشواز هفته وقف
در ادامه این نشست خبری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه در سال جاری هفته وقف از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه جاری اعلام شده است، به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم صفری‌گرایی افزود: در سال جاری طبق دستور رئیس‌جمهور، هفته وقف از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه جاری در سراسر کشور اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه طی این ایام برنامه‌های متنوعی در سطح استان فارس برگزار خواهد شد، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و افزود: هم‌زمان با آغاز هفته وقف، دیدار مدیرکل و معاونان اوقاف فارس با آیت‌الله دژکام،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد. همچنین طی این ایام، کارگاه تولیدی لباس بیمارستانی در حرم امامزاده حسن(ع) شهرستان فسا با اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر افتتاح می‌شود. معاون اوقاف فارس با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور خدمات پزشکی و بینایی‌سنجی به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود، از اعزام و خدمات ۷ پزشک متخصص در قالب اردوی جهادی به حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی