[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شیراز شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری، روزنامه شیراز نوین

در آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از شهرداری کلان‌شهر شیراز به عنوان یکی از پیشروترین دستگاه‌ها در صنعت گردشگری فرهنگی‌مذهبی و ارتقای کیفی این حوزه تقدیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از شهرداری شیراز به عنوان یکی از پیشروترین دستگاه‌ها در صنعت گردشگری فرهنگی و مذهبی و ارتقای کیفی این حوزه تقدیر شد.
آرش فرج‌زاده، حوزه جهانگردی و گردشگری را از جمله صنعت‌های جدید در عرصه شهرها دانست و بیان کرد: گردشگری و جهانگردی در کلان‌شهرهایی که ریشه‌ فرهنگی و تاریخی دارند، دارای اهمیت ویژه‌ای است و خودنمایی بیشتری می‌کند. قائم‌مقام شهردار شیراز در توصیف این کلان‌شهر این‌گونه گفت: شهر شیراز به‌لحاظ قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی که دارد، از این مقوله مستثنا نیست. شیراز به عنوان یکی از قوی‌ترین شهرها در حوزه فرهنگی، گردشگری و مذهبی شناخته شده و به جهت این قابلیت‌ها و زیرساخت‌های شهری و استفاده بهینه از این صنعت، شهرداری شیراز اقدامات زیادی را در این راستا در دست برنامه‌ریزی دارد. این مقام شهرداری شیراز بیان کرد: حوزه گردشگری فرهنگی زیارتی در شیراز موجب حضور توریست‌هایی شده که برای بازدید از اماکن فرهنگی و زیارتی به شهر شیراز سفر می‌کنند. او گفت: اینها فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری و ارتقای کیفی مجموعه شهر به وجود می‌آورد و نباید از آن غافل شد. فرج‌زاده در ادامه گفت: شهرداری شیراز در خصوص موضوع گردشگری فرهنگی‌مذهبی، زیرساخت‌‌هایی را مهیا کرده تا گردشگرانی که برای این امر به شهر شیراز سفر می‌کنند، از امکانات و شرایط مناسب‌تری بهره‌مند شوند. وی گفت: از دیگر اقدامات و برنامه‌های شهرداری شیراز در جذب سرمایه‌گذاری، فراهم آوردن زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌هایی است تا سرمایه‌گذارانی که بخواهند در راستای صنعت گردشگری و جذب توریست و گردشگر در شهر شیراز قدم بردارند، به راحتی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. قائم‌مقام شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) شناخته شده و این یکی از قوی‌ترین فرصت‌ها در حوزه گردشگری زیارتی برای این شهر است‌، گفت: امید است با برنامه‌ریزی مناسب شهرداری و با اختصاص بودجه مناسبی که از سوی شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده، بتوانیم کلان‌شهر شیراز را آماده حضور گردشگران کنیم. او بیان کرد: در این چارچوب پروژه‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری تعریف و ارائه شده و بعضاً سرمایه‌گذارانی به شهرداری مراجعه کرده و در جذب سرمایه‌گذار اقدام‌هایی انجام شده است.
بر اساس این گزارش، در آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که در سالن همایش‌های هتل بزرگ شیراز برگزار شد، از شهرداری کلان‌شهر شیراز به عنوان یکی از پیشروترین دستگاه‌ها در صنعت گردشگری فرهنگی‌مذهبی و ارتقای کیفی این حوزه تقدیر به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی