[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

هفته خوب شیرازی‌ها تکمیل شد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور را باید بهترین هفته تمام فصل برای فوتبال شیراز دانست! از این نظر که هر دو تیم شیرازی در مسابقات «خارج از خانه» به پیروزی دست یافته و دو تیم صنعتی مدعی را در زمینشان شکست دادند. 
براساس قرعه مسابقات لیگ یک و در شرایطی نادر که احتمالاً در طول فصل فقط همین یک‌بار رخ می‌دهد، هر دو تیم شیرازی در هفته پنجم میهمان رقبایشان بودند. به نظر می‌رسید کار هر دو تیم بسیار سخت باشد و کسب یک امتیاز هم می‌توانست غنیمت خوبی برای زرد و نارنجی شیراز باشد.
اما شرایط بهتر از آنچه هر طرفدار فوتبال شیراز تصور می‌کرد رقم خورد؛ ابتدا عصر یکشنبه تیم شهر راز شیراز در زمین صدرنشین رقابت‌ها با یک گل به پیروزی رسید و سپس همین اتفاق را عصر یکشنبه، فجری‌ها برابر یکی از بزرگترین نام‌های لیگ یک رقم زدند.
فجری‌ها از ساعت 18 روز دوشنبه در ورزشگاه امام علی(ع) شهر کرمان به مصاف مس رفتند؛ در حالی که فجر شهید سپاسی 6 و مس 4 امتیاز و در میانه‌های جدول قرار داشتند.
ترکیب مس کرمان: محمدامین رضایی، علی خلیلی، علی تهامی، سیدجلال عبدی، میلاد خدایی اصل، عارف زینلی، محمد صبوری، کیوان کدخدازاده، علی وزیری پناه، خشایار زبرجد و ایمان رازانی.
ترکیب فجر شهید سپاسی : علی غلام‌زاده، محمد آژیر، محمد امیدی‌فرد، آرام عباسی، داوود رجبی، علی نجفی، سعید زارع، محسن سیفی، محمدرضا فلاحیان، عباس بوعذار و علی فتحی
بازی با حملات کم‌اثر مس آغاز شد؛ این تیم در دقیقه 9 روی یک پرتاب اوت اولین حمله خود را انجام داد که در نهایت توپ به غلامزاده، دروازه‌بان فجر شهید سپاسی رسید.
در دقیقه 14 هم حرکت خوب سعید زارع با ضربه کم‌جان او توام شد و توپ از کنار دروازه مس به بیرون رفت. 10 دقیقه بعد، ایمان رازانی ارسالی از جناح چپ روی دروازه فجر شهید سپاسی انجام داد، اما آرام عباسی این توپ را به کرنر فرستاد.
بهترین موقعیت فجر شهید سپاسی در نیمه اول در دقیقه 33 ایجاد شد؛ جایی که یک توپ پشت مدافعان مس به داوود رجبی رسید. سازنده گل طلایی هفته قبل فجر شهید سپاسی در زاویه‌ای بسته با دروازه‌بان تک به تک شد، اما ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت. اما بهترین موقعیت بازی در نیمه اول نصیب مس کرمان شد؛ بازیکنان این تیم در دقیقه 38 با یک حرکت هماهنگ به پشت محوطه جریمه فجر شهید سپاسی رسیدند؛ توپ به علی وزیری پناه رسید و او با یک شوت روی پا دروازه غلامزاده را هدف قرار داد، اما توپ پس از برخورد به تیر عمودی به بیرون رفت.
آخرین موقعیت نیمه اول هم توسط محمد صبوری، بازیکن خط میانی مس انجام شد که ضربه او با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
در نیمه دوم شاهد 15 دقیقه بازی کم‌اثر و بدون هیچ حمله‌ای روی دروازه‌ها بودیم، اما یک اشتباه از بازیکنان میزبان به خوبی توسط فجری‌ها پاسخ گفته شد.
در دقیقه 59 بازیکنان مس در میانه میدان توپ را لو دادند. محسن سیفی، مهاجم شمالی فجر شهید سپاسی صاحب توپ شد و سپس عباس بوعذار را صاحب توپ کرد. کنترل ناقص بوعذار باعث شد تا توپ به علی فتحی برسد؛ فتحی به راحتی از مدافع پیش روی خود عبور کرد و با یک ضربه بغل پای دقیق، توپ را به گوشه دروازه محمدامین رضایی فرستاد. بازیکنان مس روی این گل به خطای بازیکنان فجر شهید سپاسی در میانه میدان معترض بودند. تیم مس که روزهای خوشی را سپری نمی کند، در ادامه مسابقه هم تنها یک بار با شوت راه دور وزیری پناه، خطری نه چندان جدی روی دروازه فجر شهید سپاسی ایجاد کرد و در پایان، سومین شکست خود طی 5 مسابقه را متحمل شد. 
این تیم فقط در هفته اول مسابقات مقابل داماش گیلان به یک پیروزی دست یافته و حالا با 4 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارد. اما فجر شهید سپاسی با این پیروزی 9 امتیازی شد و در کنار سه تیم شهر راز شیراز، خیبر خرم آباد و پارس جنوبی جم قرار گرفت. 
شهر راز به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه چهارم قرار دارد و فجر شهید سپاسی ششم است. 
یکی از اتفاقات عجیب هفته پنجم، شکست سنگین پارس جنوبی جم برابر مس شهربابک، آن هم در خانه خود بود؛ شاگردان امیدرضا روانخواه که فصل را با سه پیروزی آغاز کرده بودند در هفته چهارم مقابل استقلال ملاثانی با دو گل مغلوب شدند و در هفته پنجم هم با حساب سه بر صفر، بازی را به شاگردان قاسم شهبا واگذار کردند؛ این نخستین پیروزی مس شهربابک در مسابقات این فصل بود! در هفته ششم رقابت‌ها روز شنبه هفته آینده تیم شهر راز شیراز میزبان چادرملو اردکان یزد است و روز دوشنبه نیز فجر شهید سپاسی از خوشه طلایی ساوه پذیرایی خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی